- fre 07 sep 2018, 18:45
Lite som den gamla fajten om SAAB vs Volvo eller Aftonbladet vs Expressen. Saab är ju borta och ingen av tidningarna vill jag ens tända brasan med.
Moderator: Moderatorer
Henkan skrev: ↑fre 07 sep 2018, 18:45 Lite som den gamla fajten om SAAB vs Volvo eller Aftonbladet vs Expressen. Saab är ju borta och ingen av tidningarna vill jag ens tända brasan med.Nej, inte ens samma sak. Folk kan inte skilja på fakta och subjektiva åsikter, den senare är helt värdelös för att fatta ett beslut på.
Men dubbdäckens popularitet är starkt kopplat till de köregenskaper som däcken bjuder på vid is och snö. Skillnaderna mellan ett riktigt bra dubbdäck och de bästa friktionsdäcken är tydligt mätbara och du kommer få en säkrare körning med dubbdäck i dessa förhållanden. Så där komfort och rullmotstånd är Akilleshälen så är detta dubbdäckens triumfer.Jag har dubbdäck på min gamla V50 men kommer att byta ut det mot friktionsdäck när det passar. För mig är komforten ganska viktig och bra friktionsdäck räcker långt för en som bor i sydliga delarna av Sverige. Men jag kommer ju också ta extra beredskap om jag misstänker att underlaget är isigt.
Finns ju inget att spola på en manuell l&ari[…]