- tor 06 sep 2018, 13:00
Att påstå att odubbat är minst lika bra som dubbat, det är bara skitsnack. Hur många ställer bilen hemma när det kan tänkas vara för halt för odubbat? Är nog inte många som tänker så...
För 10-15 år sedan när tidningar testade vinterdäck så var det oftast blandade mellan odubbat och dubbat, man kunde då lätt se skillnader och jämföra som kund hur bra eller dåligt dubbade och odubbat stod mellan varandra.
Idgar har man helt delat upp testerna, man ställer inte längre odubbat mot dubbat. Ena numret har man dubbat, ett eller två nummer senare så kommer testet med dubbat. Men man ställer dom inte mot varandra längre.
lillasnigel skrev: ↑tor 06 sep 2018, 07:58Det går inte att jämföra en säsong med odubbat och nästa säsong med dubbat och dra en slutsats att det ena eller andra är bättre.Lobocut skrev:235/65-17 Hakka 8 dubbat.
Skulle aldrig falla mig in att odubbat. Min och mina medpassagerares säkerhet går före miljön, vägbana och något förbannat dubbdäcksförbud.
Så tänkte jag också innan jag köpte min V60 som var utrustad med odubbade Michelin X-Ice. Jag var förvånad över hur bra de var eftersom jag alltid trott att odubbat var "skräp". Fälgarna de satt på var däremot hiskeligt skabbiga och slitna Pegasuskopior så till i vinter har jag köpt jag en uppsättning nästan nya Hakka R2 på 17" Pandorafälgar från bildelsbasen. Nu kör jag ju visserligen inte speciellt mycket plus att det inte är så många dagar med isiga vägar i Västerås men Michelinarna funkade fint när det var både snöigt och isigt.
Att påstå att odubbat är minst lika bra som dubbat, det är bara skitsnack. Hur många ställer bilen hemma när det kan tänkas vara för halt för odubbat? Är nog inte många som tänker så...
För 10-15 år sedan när tidningar testade vinterdäck så var det oftast blandade mellan odubbat och dubbat, man kunde då lätt se skillnader och jämföra som kund hur bra eller dåligt dubbade och odubbat stod mellan varandra.
Idgar har man helt delat upp testerna, man ställer inte längre odubbat mot dubbat. Ena numret har man dubbat, ett eller två nummer senare så kommer testet med dubbat. Men man ställer dom inte mot varandra längre.