- ons 29 aug 2018, 13:38
12 år kan kännas som en lång tid, men ska vi byta bilpark, ställa om industri, jordbruk, flyg och stålindustrin till vätedrivna masugnar på 12 år och en matchade infrastruktur så är det rätt bråttom att få tummen ur.
Och vi är ju bara en flugskit i kosmos, ska det göra någon nytta måste ju resten av världen hänga på i samma tempo och bygga bort sina 12 miljarder ton/år fossilkonsumption.
Jag upplever inte att vi eller världen har det tempot ...
joel80 skrev: ↑tis 28 aug 2018, 19:48 Sen är det nybilsförsäljningen jag pratar om. Bilparken kommer ju ta längre tid innan det är över 50% täckning av elbilar. Så viss tid finns det att bygga infrastruktur.Vi har nog olika tidsuppfattning du och jag. Fossilfritt Sverige 2030 som regeringen marknadsför är bara 12 år bort.
12 år kan kännas som en lång tid, men ska vi byta bilpark, ställa om industri, jordbruk, flyg och stålindustrin till vätedrivna masugnar på 12 år och en matchade infrastruktur så är det rätt bråttom att få tummen ur.
Och vi är ju bara en flugskit i kosmos, ska det göra någon nytta måste ju resten av världen hänga på i samma tempo och bygga bort sina 12 miljarder ton/år fossilkonsumption.
Jag upplever inte att vi eller världen har det tempot ...
Friheten dog i Sverige 1967 när den fria farten försvann.
Alla vill dö unga, men helst så sent som möjligt.
Alla vill dö unga, men helst så sent som möjligt.