NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Boomski37
Tjena!
Bytte som rubriken säger drivaxlarna på min v50. När jag drog ut splinsen från motorsidan så kommer det ut en liten mängd olja. Då är frågan vad det är för olja som kom ut och vart jag fyller på denna. Har försökt söka fram men hittar inte. Tacksam för svar så jag törs börja köra bilen igen.
av dieselputte
Palla upp bilen så den står horisontellt plant. Ta bort skyddplasten under motorn , sitter med 7, eller 8 skruvar. På framsidan av växellådan skall det finnas en påfyllningsplugg som kan skruvas bort sen fyller du på transmissionsolja tills det börjar rinna över ur påfyllningshålet. Skruva dit pluggen med en ny tätningsbricka. (Köp olja och tätning hos Volvo så det blir rätt) Anm: Detta är saxat från Haynes handbok och 1,8+ 2,0 l besninmodeller.
av ruk4star
Ska byta drivaxel på båda sidorna på min V50 2.4 2007. Jag har fått för mig eller sätt på internet att det inte läcker ut olja från växellådan om man har automat utan bara på manuell låder. Stämmer detta?
Värme Cirkulation

..hade du också taskig värme på[…]

Värmare XC60 22-

Anledningen till att motorn inte längre v&aum[…]

Den stora annons-tråden

Har man en gammal SAAB kan man nu köpa knappe[…]

Återkommande värmeproblem

.. Vad kan "knäcka" motorvär[…]