Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Hej är det någon som kan hjälpa mig????

Jag har en Volvo 960 -91 3,0 som lambda lampan lyser har bytt lanmbdan och bytt luftmassemätaren och nollställt den som man ska men kom 3-400m så började den lysa igen och fick felkod 3,1,4, som jag inte vet va det är. Har kollat hc-halten coh alla avgaser men dom va höga som helsike. Någon som vet va det kan vara som kan hjälpa mig. M.V.H. Micke
Användarvisningsbild
av Sparkz
Kamaxelgivaren.
av Micke88
Sparkz skrev:Kamaxelgivaren.
Och de betyder????
av Addekarlsson
Att du ska se över den, och eventuellt byta om den är trasig. Men börja kolla så inga kablar är glapp till den.

Ska finnas minst en tråd om denna givare, så slå på en sökning i denna avdelning på ordet kamaxelgivare, så får du lite mer kött på benen.

Mvh/ Adde
av Micke88
Addekarlsson skrev:Att du ska se över den, och eventuellt byta om den är trasig. Men börja kolla så inga kablar är glapp till den.

Ska finnas minst en tråd om denna givare, så slå på en sökning i denna avdelning på ordet kamaxelgivare, så får du lite mer kött på benen.

Mvh/ Adde
Men bilen går ju skit bra men som sagt det är höga värden kan det vara den endå??
av Addekarlsson
Sätter databoxen en felkod på kamaxelgivaren, så är det nått knas med den.
Nackdelen med alla datasystem är att en sak som är felande, kan orsaka en massa följdfel. Detta gör att det är väldigt svårt att göra en säker felsökning via diagnosuttaget.
Men börja kolla vid kamaxelgivaren och dess kablar i alla fall.

Mvh/ Adde
av Micke88
Var sitter kamaxelgivaren??? Är det svårt att byta den????
av joeharrison
har själv bytt den på min 91a sitter ganska högt upp på/bakom topplocket mot kupen till.Fanns endast som orginaldel då jag köpte den.kostade ca 1300 kronor har jag för mig.
Användarvisningsbild
av 745
Kostar 425:- på mekonomen !!!!
Bensinpriser v2

Ojdå hoppsan :-o Äh det vänder[…]

Kolla så egr röret inte är sprucke[…]

Det är inte helt ovanlig att dessa bilar f&ar[…]

P062D11

Hejsan, Har följande felcode på min V[…]