- mån 20 aug 2007, 21:12
#125909
Ja det är bedrövligt med flera besök på Verkstan och kunden blir lidande MEN dagens bilar är inte alltid lätta att avgöra felet på då många olika fel kan ge samma symtom.
Bilarnas utveckling går snabbare än kunskapen på verktäderna i många fall, tyvärr. Det är inte helt lätt att vara bilmekaniker idag, man måste ha ett oerhört brett kunnande för att klara sitt jobb. Nu har bilarna kommit in i en data ålder som inte alla hanterar och Verkstäderna och Volvo gör allt för att komma ikapp med kunnandet o fårståelsen för bilarnas system på Verkstäderna, det är dock inte lätt och inte gjort i en handvändning.
Har man på ett dokumenterat sätt haft väldigt mycket fel på sin bil ska man kontakta Återförsäljaren för att ha en diskussion med dom om problemen man haft och hur man kan lösa det.
Bilarnas utveckling går snabbare än kunskapen på verktäderna i många fall, tyvärr. Det är inte helt lätt att vara bilmekaniker idag, man måste ha ett oerhört brett kunnande för att klara sitt jobb. Nu har bilarna kommit in i en data ålder som inte alla hanterar och Verkstäderna och Volvo gör allt för att komma ikapp med kunnandet o fårståelsen för bilarnas system på Verkstäderna, det är dock inte lätt och inte gjort i en handvändning.
Har man på ett dokumenterat sätt haft väldigt mycket fel på sin bil ska man kontakta Återförsäljaren för att ha en diskussion med dom om problemen man haft och hur man kan lösa det.
/Frigge
Ps. Skicka helst inte frågor på PM. Ta det i Forumet istället. Ds
Ps. Skicka helst inte frågor på PM. Ta det i Forumet istället. Ds