- fre 27 jul 2018, 21:55
III skrev:Jag kan hjälpa er lite på traven. P2 bilarna var osedvanligt välbyggda avseende rost och rostrisk. P3 är inte alls lika välbyggda för att kunna stå emot rost över tid. Bl.a. den typen av balk som bilder här visat. Underarmen till motor växellåda är ett annat exempel som säkert kommer bli rostproblem på sikt vilket det inte kommer bli på P2, i alla fall inte i närheten. Det finns andra delar på P3 som är sämre utformat med, undersidan trösklar, tak har nämnts. Helt klart inte lika väldesignat ur rostskyddssynpunkt. Man kan sen ställa sig frågan; Är P3 en usel konstruktion? Inte alls men inte lika välbyggd som P2. Skulle säga en stjärna mindre på den femgradiga skalan. Kan tycka Volvo borde kunnat bättre. Kanske tacka Ford för plattformen och de brister som finns.Som tidigare har nämnts utav många, så tycker även jag att P2 var mer "välbyggd" med högre kvalitétskänsla än den förklädda Mondeon. I skrivande stund så har ja ingen aning om hur Mondeon öppnas, men jag tycker det räcker med att rycka tag i handtaget på en P3, så märker man skillnaden mot en P2, till P2´s fördel.
- By Klench