- sön 22 jul 2018, 15:36
#1260913
Hej!
Jag blåste luft i röret som går till förvärmningsventilen på insuget hos min Volvo V70XC 1998. Då kunde jag höra ett pysade från motorn. Jag trodde att mina packboxar läkte, men det gjorde dem inte. Istället lät det från insuget och då drar jag slutsatsen att det pyste mellan turbons lager. Nu talar vi om ett mycket mycket litet pys när man blåser med en kompressor, in luft i röret som går till förvärmningsvenilen.
Då är frågan: Hur tätt från en turbo vara? Klosstätt eller får det pysa lite om man trycker in lite tryckluft?
Jag har inget problem med bilen för övrigt. Jag tycker den läker lite olja, dock inte från turbon dock. Men i vintras så rök bilen extremt mycket, gick dåligt vid en kallstart.
Jag blåste luft i röret som går till förvärmningsventilen på insuget hos min Volvo V70XC 1998. Då kunde jag höra ett pysade från motorn. Jag trodde att mina packboxar läkte, men det gjorde dem inte. Istället lät det från insuget och då drar jag slutsatsen att det pyste mellan turbons lager. Nu talar vi om ett mycket mycket litet pys när man blåser med en kompressor, in luft i röret som går till förvärmningsvenilen.
Då är frågan: Hur tätt från en turbo vara? Klosstätt eller får det pysa lite om man trycker in lite tryckluft?
Jag har inget problem med bilen för övrigt. Jag tycker den läker lite olja, dock inte från turbon dock. Men i vintras så rök bilen extremt mycket, gick dåligt vid en kallstart.
Volvo 740 -88 Såld
Volvo 740 - 88b Såld
Volvo 850 -92 Såld sedan krockad (inte jag)
Volvo XC70 I -98 Bruksbil.
Volvo 740 - 88b Såld
Volvo 850 -92 Såld sedan krockad (inte jag)
Volvo XC70 I -98 Bruksbil.