- lör 14 jul 2018, 21:08
#1259667
Har en Volvo 740 gle som fortfarande öser på med för mycket bensin eller så är spridarna öppna hela tiden och ger felkoder 213 fullastläget på spjällkontakten och 232 lamdbaregleringen mager eller fet tomgång.
Bilen har varit inne på verkstad pga för höga avgasvärden där dom bytte tempgivare, rotor, fördelarlock, katalysator, lambdasond m,m även provat med ett annat spjällhus och spjällkontakt.
Det luktar bensin och tycker den drar mer än den ska. Kan de va styrenheten eller relät vid expansionskärlet som inte fungerar? (Kan inte va så mycket annat då de mesta är bytt)
Vid expansionskärlet siter två exakt likadana reläer med samma nummer vilket går till spridarna?
Hur kommer man åt styrenheten till bränslet?
Bilen har varit inne på verkstad pga för höga avgasvärden där dom bytte tempgivare, rotor, fördelarlock, katalysator, lambdasond m,m även provat med ett annat spjällhus och spjällkontakt.
Det luktar bensin och tycker den drar mer än den ska. Kan de va styrenheten eller relät vid expansionskärlet som inte fungerar? (Kan inte va så mycket annat då de mesta är bytt)
Vid expansionskärlet siter två exakt likadana reläer med samma nummer vilket går till spridarna?
Hur kommer man åt styrenheten till bränslet?
Volvo 744 GLE 1990