Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Jon
Jag tog electric silver för att skilja mig från mängden :)
Användarvisningsbild
av K5054
... och förb. rätt gjorde du Jon!
"En som var snål på 3000 men ångrar sig lite" :cry:
Användarvisningsbild
av polcirkeln
P1800 skrev:Silver är snyggt på V70 men det vore ju kul om flera valde andra färger. Man hittar ju knappt sin silverpil på parkeringen när man handlat på stormarknaden. Det verkar som om 25% av befolkningen rattar V70N i silver. Dessutom börjar jag vara lite trött på färgen som dominerat sen bilarna kom 2000.
När jag hade ångest över beslut av stolklädsel snabbkollade vad folk har beställt för klädsel respektive färg på V70 Classic genom att knappra in cis.nr i närheten av det jag själv hade på http://www.volvocars.se/leveransinfo.

Om jag kan uttyda strecken på min post-it lapp var utfallet av denna ovetenskapliga undersökning som följer:

Färgkod: Antal
426: 8 st
452: 1 st
455: 6 st
467: 2 st
471: 7 st
477: 5 st

Så alla väljer ju inte 426...

(Övrigt: Inte en enda av dessa hade valt helskinn på stolarna till sin Classic. 170 hkr motorn dominerade stort med ungefär jämn fördelning mellan Automat och Manuell transmission.)
av addeer
Jag valde också Electric silver :)
(smart av återförs att ha den färgen på demobilen).
Fast för mig kostade det inget extra, förutom de tillbehör jag betalar för så prutade jag till mig tillbehör för 14000 som jag fick med i köpet.
Användarvisningsbild
av Jensen
addeer skrev:Jag valde också Electric silver :)
Fast för mig kostade det inget extra, förutom de tillbehör jag betalar för så prutade jag till mig tillbehör för 14000 som jag fick med i köpet.
Du slapp betala extra för färgen + att du fick tillbehör för 14000kr, stämmer det?
Låter nästan för bra för att vara sant isåfall.
av Frodda
P1800 skrev:Silver är snyggt på V70 men det vore ju kul om flera valde andra färger. Man hittar ju knappt sin silverpil på parkeringen när man handlat på stormarknaden. Det verkar som om 25% av befolkningen rattar V70N i silver. Dessutom börjar jag vara lite trött på färgen som dominerat sen bilarna kom 2000.
röd metallic, de är grejer de ;-)
av perhall
polcirkeln skrev:
När jag hade ångest över beslut av stolklädsel snabbkollade vad folk har beställt för klädsel respektive färg på V70 Classic genom att knappra in cis.nr i närheten av det jag själv hade på http://www.volvocars.se/leveransinfo.

Om jag kan uttyda strecken på min post-it lapp var utfallet av denna ovetenskapliga undersökning som följer:

Färgkod: Antal
426: 8 st
452: 1 st
455: 6 st
467: 2 st
471: 7 st
477: 5 st

Så alla väljer ju inte 426...

(Övrigt: Inte en enda av dessa hade valt helskinn på stolarna till sin Classic. 170 hkr motorn dominerade stort med ungefär jämn fördelning mellan Automat och Manuell transmission.)
det var en jättekul idé att sitta och kolla på leveransinfo!

efter en massa nakna V70 classic, V50 2,0 D och halvutrustade XC90 hittade jag en kund som beställt en S40 2,0 med följande utrustning:
Elman.framstolar m.minne i förarstol(+000385)
Lågt Sportchassi
Textilmattor
Barnsäkerhetslås i bakdörrar,elmanövrerat
RTI-Navigationssystem,(best.även 000522-DVD-skiva
Bälteskuddar-integrerade i ytterplatser bak
Volvo On Call-nöd-/assistanssystem
Ljudanläggning; Premium Sound, 9 högtalare
6-CD Spelare,uppgradering från 1-CD spelare
Keyless Drive-Nyckellöst lås-och startsystem
BLIS-kamera för döda vinkeln
ABL-Aktiva Bi-xenonljus som följer rattens rör.
Handset
Nyckelavstängning av krockkudde passagerarsidan
Fuktsensor(enbart i komb.med opt.000454/000168)
Panelinlägg Nordic Light Oak
Telefon VOC (Måste komb.med 000399)

samt metallic och skinn och sannolikt soltak - inte illa!
PH
av addeer
Jensen skrev:
addeer skrev:Jag valde också Electric silver :)
Du slapp betala extra för färgen + att du fick tillbehör för 14000kr, stämmer det?
Låter nästan för bra för att vara sant isåfall.
Färgen inkluderad i de 14 (11000 options+gratis färg=14000) om man vill uttrycka det så. Kanske de finns större marginaler på 2,4D eftersom den kostar 40 lax mer än 170hk.
installera dragkrok

ok! Vilka funktioner får man med med volvo o[…]

Min precis nya XC60 -26 Plus med Darkpaket kommer[…]

Halvljus

Halogen eller Xenon?

Välkommen ut i trafiken

AC. När ni står stilla, är kylfl&a[…]