Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Derank
Nä, och till största del pga att jag vill kunna trimma, modifiera, plocka sönder, göra om mina fordon så som jag vill ha dom, och det funkar inet så bra med leasade objekt,

Sedan skulle jag aldrig betala 7k i månaden för en XC40,
Användarvisningsbild
av TommyP86
Att fråga folk här är lite som att fråga folk man möter på systemet om dom är nykterister.
Intill det att man faktiskt kan hyra en random bil på gatan genom sin mobil, och låsa upp med den har jag svårt att se hur det skulle slå. Hysteriska summor för liten bil på hårt konkurrensutsatt marknad. Det är samma pris som att långtidshyra en qashqai hos budget inkl 250 mil/månaden för övrigt, och då slipper man ”bindningstid”...
Användarvisningsbild
av Allinug
Lövet skrev:6649kr

Som hittat...
Jo, men det kunde de väl ha nämnt på filmen?! :D
De visar ju bara hur allt kretsar kring köphets och stress...
Användarvisningsbild
av Allinug
TommyP86 skrev:Att fråga folk här är lite som att fråga folk man möter på systemet om dom är nykterister.
Intill det att man faktiskt kan hyra en random bil på gatan genom sin mobil, och låsa upp med den har jag svårt att se hur det skulle slå. Hysteriska summor för liten bil på hårt konkurrensutsatt marknad. Det är samma pris som att långtidshyra en qashqai hos budget inkl 250 mil/månaden för övrigt, och då slipper man ”bindningstid”...
Ja, men det kanske är just där som man ska fråga? :)

Men för en tredjedel av svenskarna är bilen kanske bara ett transportmedel? Att åka buss och taxi skulle ju isåfall också vara alternativ till att äga en bil?
av Lövet
"Varumärkesbyggande" heter det :wink:
av PNI
Nej tack!
Då kan man ju inte ha en enda pinal liggande i bilen utan måste tömma den på allt.
Jag vill aldrig ha en bil som känns lika opersonlig, som ett hotellrum.
Nä åk buss om du vill dela åkdon med andra.
Privatleasa XC40 för 6699kr det kan man få en hederlig Volvo, inte en månad- utan 12 månader för samma kr.
Om du äger den.
Användarvisningsbild
av joel80
Jag var o lyssnade på seminariet dom höll för pressen i Almedalen igår. Det är intressant.. Bodde jag fortfarande i en storstad och svor över att hitta en parkeringsplats när jag kommer hem eller över att jag måste ut och flytta bilen p.g.a städdagar hade det kunnat vara ett bra alternativ.
Nu bor jag inte så att jag kommer ha tillgång till tjänsten.

Det var inte tal om att Volvo ville sluta sälja bilar, men dom ser ett ökat intresse av speciellt yngre vuxna i storstäder att inte äga bil men ändå kunna på ett smidigt sätt ha tillgång till bil. Speciellt kring större helger och Håkan sa att kapacitetsmässigt planerade dom för att kunna tillgodose även högtrycksperioder vid t.ex midsommar då många vill ha tillgång till bil.
Att det fortfarande kommer vara en kundgrupp som vill äga sin bil gjorde dom också klart.

Användarvisningsbild
av SRT
Varför man nu skulle vilja dela bil med en eventuell peta i näsan och smeta på ratten person.Nåja, eftersom det även är fler yngre som inte tar körkort så kanske man kan erbjuda dessa självkörande bilar som i sin tur kan stanna till vid restauranger med färdigtuggad mat innan man åker tillbaka till det självunderhållande hemmet. :-D
Användarvisningsbild
av joel80
Äh.. Sunfleet, DriveNow och liknande tjänster funkar ju utmärkt. Rena bilar och absolut inte äckligt.
Jag har använt det som komplettering när jag inte tagit egen bil in till Stockholm. Det är betydligt fräschare än bussar eller tunnelbana och det han man klarat av att åka i stor del av sitt liv.
Generator Pv 444

Tack!

Kolla oljenivån i lådan, ta av vä[…]

Nästa elbil från Volvo?

Från vad jag har sett så ser paneler p[…]

Står i garaget och letar varför jag int[…]