Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

knicklas skrev:P1800: Snart är det dags för 3000-milaservice för min bil, och jag kommer påpeka EXAKT samma saker som du nu fått åtgärdade! :)
Våra bilar verkar vara s.k. soulmates...
Själv har jag en tid också störts av en liten knack i nån bussning vänster fram när man kör över nåt gupp. Nu känns bilen dessutom superslö direkt efter kallstart... Sen är det dags för andra försöket med spolarmunstycken.
Angående spolarmunstyckena:

BESKRIVNING:
Om kunderna inte är nöjda med sprutmönstret på vindrutan kan ett byte från fluidiska spolarmunstycken till munstycken med kulspets förbättra situationen.

PRODUKTÄNDRING:
Nya spolarmunstycken med kulspets, som ger bättre sprutmönster, har införts i produktion på bilar för den nordiska marknaden 2010w41 och kommer att införas för bilar byggda för resten av Europa 2011w09 (se tabell nedan).
Jag passar på att lyfta denna tråd, då samma fel har inträffat på min 2.4d MY10.

Kopplade in en iCarsoft felkodsläsare idag, och fick där ett värde på 1002 grader på sensor 2. Testade då att plugga ur sensor 1,vilket resulterade i att båda sensorerna visade 1002 grader. Detta är därmed ett värde som ges vid defekt sensor. Jag antar att detta är för att bilen ska "tro" att jävligast möjliga scenario inträffat, och göra allt för att skydda det som skyddas kan.

Har någon här tillgång till artikelnumret till sensor 2?

Sensor 1 är den vars kontakt sitter i bakkant under plastkåpan under huven (förarsidan). Sensor 2 vet jag faktiskt inte var den är ansluten, men jag lyckades inte lokalisera den genom att bara kolla under huven. Är det kanske till och med samma typ av sensor?

Tacksam för svar!

Nej det är en gängad plugg, ser ut lite […]

En (4T) motor som har lägre lyft men ungef&au[…]

Vad ska jag köpa och varför?

Småkikar lite för kul också p&ari[…]

Uppvärmda vindrutespolare.

Du kanske har rätt, men det var vad servicete[…]