- mån 18 jun 2018, 11:17
#1255512
Etter 10 mnd med T8 har foten ca lært seg hva som skal til for å unngå at bensinmotoren starter
1. Ikke trykk gasspedalene for langt inn (jeg skulle virkelig ønske meg en instilling hvor bensinmotoren ikke startet før jeg trykket gassen laaaaangt inn)
2. Ikke trykk gasspedalen for fort inn. Om jeg trykker gassen fort (men ikke langt), har jeg opplevd at motoren starter selv om jeg ikke har trykket den inn så langt.
3. Ikke kjør i for bratt bakke. På noen av mine faste ruter må jeg skru av ACC for at bensinmotoren ikke skal starte i bratt oppoverbakke.
4. Ikke få hjulspinn. I Comfort mode har jeg hatt noen utrolig irriterende motorstarter to meter fra der jeg skal parkere. Veiene inn i garasjen er litt bratt, og hvis det legger seg is eller noe, så spinner bakhjulet en halv omdreining og så starter bensinmotoren.
5. Om bilen står i B, ikke dra girspaken én gang til. Da starter bensinmotoren og blir stående i giret en stund.
6. Ikke kom nær gear paddles. Om man har en sittestilling hvor knær eller hender kommer nær paddles når man ratter, så risikerer man å få trykket inn en av paddles'ene og da starter motoren og bilen blir gående på det giret en stund.
Ut over dette har jeg opplevd noen tilsynelatende helt tilfeldige motorstarter som jeg gjerne skulle likt å vite hvorfor oppstod. På min '12 V70 kunne jeg gå inn i en skjerm under Drive-E å få vite hvorfor start/stopp ikke var aktiv (klimakomfort, for lav driftstemperatur, for bratt bakke, for lite batteri etc). Det hadde vært veldig fint å kunne få muligheten til å se noe slikt for hvorfor T8'ene valgte å starte bensinmotoren.
1. Ikke trykk gasspedalene for langt inn (jeg skulle virkelig ønske meg en instilling hvor bensinmotoren ikke startet før jeg trykket gassen laaaaangt inn)
2. Ikke trykk gasspedalen for fort inn. Om jeg trykker gassen fort (men ikke langt), har jeg opplevd at motoren starter selv om jeg ikke har trykket den inn så langt.
3. Ikke kjør i for bratt bakke. På noen av mine faste ruter må jeg skru av ACC for at bensinmotoren ikke skal starte i bratt oppoverbakke.
4. Ikke få hjulspinn. I Comfort mode har jeg hatt noen utrolig irriterende motorstarter to meter fra der jeg skal parkere. Veiene inn i garasjen er litt bratt, og hvis det legger seg is eller noe, så spinner bakhjulet en halv omdreining og så starter bensinmotoren.
5. Om bilen står i B, ikke dra girspaken én gang til. Da starter bensinmotoren og blir stående i giret en stund.
6. Ikke kom nær gear paddles. Om man har en sittestilling hvor knær eller hender kommer nær paddles når man ratter, så risikerer man å få trykket inn en av paddles'ene og da starter motoren og bilen blir gående på det giret en stund.
Ut over dette har jeg opplevd noen tilsynelatende helt tilfeldige motorstarter som jeg gjerne skulle likt å vite hvorfor oppstod. På min '12 V70 kunne jeg gå inn i en skjerm under Drive-E å få vite hvorfor start/stopp ikke var aktiv (klimakomfort, for lav driftstemperatur, for bratt bakke, for lite batteri etc). Det hadde vært veldig fint å kunne få muligheten til å se noe slikt for hvorfor T8'ene valgte å starte bensinmotoren.