Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Bosse78
Hej

Passade på att byta spindelled på min 944 -91 då jag bytte fjädrar och dämpare. nu 60 mil senare klonkar det typ hela tiden vä fram då jag kör och den spindelleden ser lite skum ut. Brukar en trasig spindelled låta så ???

PS det var en Biltema spindelled :O
Användarvisningsbild
av Jocke S.
Som jag brukar säga: "Man får vad man betalar"...

Jag är säker på att leden är slut...igen! :evil:
av SteffeB
Kan vara "kronmuttern" som håller dämparen på plats i röret som har lossnat ett par varv.
Användarvisningsbild
av Bosse78
Jocke S. skrev:Som jag brukar säga: "Man får vad man betalar"...

Jag är säker på att leden är slut...igen! :evil:
Jag e också kanska säker på att leden är slut. Frågan nu är hur länge kan man köra omkring med en trasig spindelled???, har inte tid lr möjlighet att byta det nu :C

PS 2 spindlar och 2 styrleder kostar lika mycket på biltema som 1 styrled på mekonomen :o
av dalldall
överlag har biltema bra kvalitet på leder, ofta är det samma märke som mekonomen!! men allt kan gå sönder.
Användarvisningsbild
av Jocke S.
dalldall skrev:överlag har biltema bra kvalitet på leder, ofta är det samma märke som mekonomen!! men allt kan gå sönder.
När började dom med kvalité? :???:
av mpnax
jag håller med jocke
av dalldall
ibland är fabrikat och nr bortfilat på lederna för att dölja ursprung. följer ni inte med i debatter och undersökningar? jag menar inte att allt är bra, men mycket har samma kvalite som mekonomen, men mycket typ verktyg är rena skiten!!
Användarvisningsbild
av Jocke S.
dalldall skrev:ibland är fabrikat och nr bortfilat på lederna för att dölja ursprung. följer ni inte med i debatter och undersökningar? jag menar inte att allt är bra, men mycket har samma kvalite som mekonomen, men mycket typ verktyg är rena skiten!!
Då tycker jag att du ska fortsätta att handla nedfilade originaldelar på biltema. :lol:

Ett exempel: Jag handlade en kamrem på biltema som gick av efter 3000 mil. Efter klagomål fick jag till svars att dom inte kunde garantera kvalitén på produkterna så som t.ex. dom s.k. "större jättarna"...

Har även haft otur med originaldelar köpta på volvo...
Det handlar om en bromskloss som bokstavligen sprack efter ca 1,5 år.
Efter klagomål fick jag en personlig ursäkt av chefen på den aktuella butiken, samt nya monterade klossar runt om. Det kallar jag "good will".

Tack å lov hade jag en B230F-motor som klarar kamremsbrott...men det kunde gått värre...
av dalldall
varför är det så svårt att tro på fakta! MEN! som sagt det finns dåliga grejor med på biltema, och en kamrem skulle jag inte heller handla där.
Bensinpriser v2

Ojdå hoppsan :-o Äh det vänder s[…]

GUIDE: Byte centrallåsmotor

Tack för en bra guide, var inga stora bekymme[…]

Stefans 968

I detta fallet är det faktiskt solenoiden som[…]

Volvo car UX

Det skickas ju ut i batcher och det är ju int[…]