Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Jag har svårt att få min Volvohandlare att kompensera mig för utebliven supermiljöbilspremie, hur bar ni er åt som fått detta eller var detta något som ni bara drogs i samband med leverans? Verkar det vara handlaren eller Volvo centralt som ger avdraget? Vid tecknande av bilen december 2017 angavs 49g co2, nu på reg.bevis 55g co2. Gränsen i nuvarande system tom 30 juni är 50g co2. Jag har leverans nästa vecka.
Ren goodwill från min handlare i samarbete med Volvo. Jag behövde inte be om det. Dock hade vi diskussionen om utsläppen i höstas innan ordern. Skyltar i Biliahallen (Volvos egna?) var svåra att tyda, men det stod faktiskt att T8 XC60 med 19" och uppåt inte var en Supermiljöbil. Min säljare sa att han skulle bevaka det - ja,,, och så slutade det så väl för mig. Fick 20 000:- i avdrag på priset plus ytterligare 6 500 för trasslet med regskyltarna.

Bytet till MY19 mitt i allt, gjorde att jag fick välja de dyraste stolarna också. (Jag hade redan Lounge pro-paketet och fr o m MY19 ingick valet av dessa kostnadsfritt till en R-Design.)

Jag kan lugnt säga att det löst sig till stor belåtenhet från min sida. Bilia Syd har agerat föredömligt och mer därtill.
Jag fick 10% rabatt på nästan allt (Bilias prislista) det var väl något paket jag inte fick någon rabatt alls på. Vissa smågrejer fick jag mellan 13 och 35% rabatt på. Jag ska försöka finna tid till en närmare redogörelse för hur min kalkyl ser ut.
Ok, jag fick 12% rabatt rakt över med gratis gummimattor i bil och bagage på en T8 Inscription. 1% ränterabatt på leasingen och 199 kr/mån för serviceavtal. Den fåniga "Leveransavgiften" på 500:- fick de ta bort.
Oklart var deras smärtgräns går, har hört om rabatter på 13-14% för ett par år sedan, men nu säljer de så mycket bilar så de kan väl vara spela lite svårflörtade.
Är väll bara att vänta med att plocka ut bilen till den 1/7?
Förstår att det kan vara lite surt, men då får du väll premie enl de nya reglerna, ca 18000?
tunnis skrev:Är väll bara att vänta med att plocka ut bilen till den 1/7?
Förstår att det kan vara lite surt, men då får du väll premie enl de nya reglerna, ca 18000?
Hjälper inte, det är datumet som bilen registreras som räknas. Den kommer att registreras oavsett om du väntar eller ej.
@fragge, Så är det inte. Det är bilhandlaren som bestämmer. Att skyltarna kommit till handlaren betyder inte att bilen sats i trafik. Det är den dagen som räknas. Innan det är gjort, äger handlaren bilen i avställt skick. Alltså, vill man invänta 1/7, gör man det.
betterlead skrev:@fragge, Så är det inte. Det är bilhandlaren som bestämmer. Att skyltarna kommit till handlaren betyder inte att bilen sats i trafik. Det är den dagen som räknas. Innan det är gjort, äger handlaren bilen i avställt skick. Alltså, vill man invänta 1/7, gör man det.
Det är inte den informationen jag har fått, bilen får ett registreringsnummer oavsett om du väntar med att hämta ut den eller ej. I samband med att bilen får sitt regnummer tilldelat så blir den registrerad.

Har D4204T5 samma problem som D4204T14? nån […]

Theo's V60 T5 R-Design 2019

Trevlig bil! Kul ändå att hyfsat l&a[…]

VoC kan vara den sämsta tjänst jag betal[…]

OM RYSSEN KOMMER

Och det spekuleras i om en av Sverige donerad SAA[…]