- lör 05 maj 2018, 12:11
Okej, tack. Ska prova med slang och om det hjälper så besöker jag volvo för den rätta delen. Trevlig helg!
Moderator: Moderatorer
jiha1968 skrev: ↑sön 06 maj 2018, 22:44 Tar jag inte fel så har Skruvat två olika Febi-Bilstein fjädertallrik (6), varav 376250 troligen är "new implementation" (F-B nr 31387) och den andra 373983 är "old implementation" (F-B nr 15431)Mina var iaf sopslut vid 28000. Bytte till nya Sachs och det blev en ny bil. Men ändå med viss båtkänsla precis som det ska vara
"New implementation" är en förbättrad utgåva...
Kullager? nja,ett fjäderbenslager har som oftast rullager, inte kullager. Och det blir ju lite svårt när Skruvat kallar fjädertallriken et fjäderbenslager...
Och hur länge originaldämparna brukar hålla, jo dom håller helt till sjösjukan... Men känner ju inte så lätt den gradvisa ändringen i dämpningsförmågan, innan man byter dämpare eller kör en annan bil.
Normalen ligger förmodligen mellan 12000 och 24000 mil, eller vad säger ni forummedlemmar?
Kvaliteten på dom kompletta fjäderbenen får nån andra svara för, men det är ju en kvick fix
Jag gillar och rekommenderar Sachs / Bilstein med lite fastare dämpning. ( = Volvo "sport")