Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

batmac skrev: fre 04 maj 2018, 08:49
Ja jag kanske helt enkelt måste testa med nya däck. Räcker det att köpa två till att börja med och sätta fram? Så att jag inte behöver slänga ut pengar för en hel uppsättning om det ändå inte hjälper?
Du kan byta 2 st. Iallafall om du inte har awd.
Jag har 225 mm breda däck på 8" fälg. Man kan ha 215 också.
Ja nu har jag bokat in ett verkstadsbesök den 25 för att dubbelkolla så inget ser galet ut iallafall. Jag vet inte om jag ska ta och testa ett par nya däck innan dess eller inte.
sju4ti skrev:4 hjulsinnställning gör underverk...
Ja vi får väl se. Jag kom på nu att jag tror vi märkte tendenser redan innan vi bytte till sommardäcken. Det byttes bussningar i framvagnen på senaste servicen och en hjulinställning gjordes. Kan ha blivit nå fel. Dom skulle kolla iallafall.
Slängde iväg en beställning på två stycken nya däck att testa med. Blev Goodyear Eagle F1 Asymmetric 3, efficientgrip performance har jag tidigare upplevt trevliga så chansade på Goodyear. Vet att jag upplevde stor skillnad i komfort när jag gick från continental till Goodyear på min förra V70. Då var det dock 16".

Blev dock lite fundersam. Jag köpte 225/45 nu, kommer det då istället bli problem med att bak fortfarande är 235/40? Bör jag ändra beställningen?
Med viss risk för att ropa hej för tidigt så löstes problemet mha byte till nya däck fram. Eftersom dom nya var lite smalare vet jag inte riktigt om det var däcken, bredden eller nåt annat. Men jag hoppas det håller i sig. Sambon har också provkört och än så länge är det tummen upp! Byter rubrik på tråden för att lättare hitta igen den via sökning.

Där är något som är tokeri p[…]

Elpriset

Jag har sett hur mycket abonnemangskostnaden till […]

gummilist

Hade tidigare en V60 MY20 under lite mer än e[…]

Däck dimensioner

15 tums 65or har mindre diameter än 17 tums 4[…]