- tis 14 aug 2007, 21:14
#124418
För att få mera kräm på bilen på högre växlar så är det tyvärr så att vrid får man inte på beställning. Det kräver större turbo, större laddkyl och mera labb med bränslet.. Samt då ett helt annat innehåll i blocket.
Det blir ju steg 2 o 3 osv ju mera man blandar in ihop med chippet.
Edgarn skrev:laddar den 1.2-1.3 är det steg 1... alltså ett vanligt chip..*pettson* skrev:Edgarn skrev::roll:köp gärna ett chip.. låt det stanna vid det. skaffa gärna bra luft tillförsel (kall) och ett bra avgas är kalas..
Men sen börjar det bli lite värre.. skruva inte på laddtrycket manuellt på nåt vis alls. Eftersom bilen inte får bränsle därefter. Den har heller ingen separat trycksensor för att veta vad du har för laddtryck..
Ska man alltså börja pysa systemet eller skruva på wg stången.. eller andra varianter så ska man veta EXAKT vad man gör och varför.
När du nu närmar dej 300 pållar börjar du att närma dej max vad vevstakarna klarar. Det går naturligvis att säkert skrämma upp den längre men..
Så plötsligt har man nått vad vevaxeln klarar. Den i 2,3 motorn är bättre tillverkad och klarar mera stryk...
Så återigen.. vet du inte exakt vad du pysslar med så gör det inte..
Vad gäller elen så är det inte bara att peka o säga att det här är inte friskt. Tyvärr..
okok håller med dig till 100... men som det är nu så sitter det ett chip i bilen vet inte vilket förra ägaren visste inte heller... men bilen laddar ca 1.3 som mest när man drar den.. vet inte om det sitter steg3?? :S skulle vilja ha mer kräm i bilen från 3 växel och uppåt... drar på bra i 1.2an
För att få mera kräm på bilen på högre växlar så är det tyvärr så att vrid får man inte på beställning. Det kräver större turbo, större laddkyl och mera labb med bränslet.. Samt då ett helt annat innehåll i blocket.
Det blir ju steg 2 o 3 osv ju mera man blandar in ihop med chippet.