- mån 13 aug 2007, 17:26
#124057
Åtminstonde Navigator Pencilbeam är inte "godkända av EU" ens med svag och fjollig 55W halogenlampa så det gäller troligen då alla ljus av denna typ. Navigator Xenon flod har superbred ljusbild av samma anledning för att inte ljuset skall bli för starkt på för liten yta men med konvertering av halogenvarianten blir ljuset strået bättre pga att denna begränsning inte är inbyggd i halogenvarianten. Sen kan Bixenon inte placera ljuset 500 meter bort på 20m bredd som extraljus kan så kör på flodvarianten för bästa ljusspridning, eller hellre 3 st varav 2 ytter är flod och det mellan är smala varianten för ett av var blir inte riktigt bekvämt i mörker med bred ljus på ena kanten och en spets på andra kanten. Var så på en bil jag köpte men bytte direkt pga skeva ljusbilden. Det är ju trotts allt älgen en bit bort i dikeskanten man vill se och inte katten 10m framför bilen man ändå ser i halvljusets ljusområde.
Men i praktiken är ju nya lagen verknlngslös då dom inte kommer jaga halogenbilar med 100W lampor i extraljus.
Men i praktiken är ju nya lagen verknlngslös då dom inte kommer jaga halogenbilar med 100W lampor i extraljus.
XC70II D5 Summum AWD -08 Polestar LED/xenon edition. Twinpipe med MY14 facelift, 3X NBB 225 Alpha Pro LED 165W på Qpax-båge, MY13 LED belyst R-design växelkonsoll, Erakir DC 19".
Sidescuffplates, inslag av godbitarna från MY11, MY13 invändigt..
Sidescuffplates, inslag av godbitarna från MY11, MY13 invändigt..