- ons 04 apr 2018, 17:47
#1243042
Man la väl till Essingeleden då den knökats igen ordentligt sen trängselskatten infördes i city. Många som tidigare körde rakt igenom stan som istället nu körde runt och trafikflödet på Essingeleden var på gränsen till katastrofalt i rusningstrafik. (Är väl det fortfarande ibland.. men kanske några fler som åker kollektivt p.g.a kostnaderna?)
Införandet av trängeslskatten på Essingeleden kunde inte göras utan att det gick via regeringen. Alltså inte Stockholm Stad som infört det på eget bevåg utan det var ett beslut i Riksdagen. Som det nu verkar med miljözonerna så har Regeringen gett kommunerna verktyg/regelverk för att kunna införa det inom sitt vägnät. Jag har inte läst eller hört någon som helst information om att man skulle påverka E4/Essingeleden eller någon annan statlig väg.
Införandet av trängeslskatten på Essingeleden kunde inte göras utan att det gick via regeringen. Alltså inte Stockholm Stad som infört det på eget bevåg utan det var ett beslut i Riksdagen. Som det nu verkar med miljözonerna så har Regeringen gett kommunerna verktyg/regelverk för att kunna införa det inom sitt vägnät. Jag har inte läst eller hört någon som helst information om att man skulle påverka E4/Essingeleden eller någon annan statlig väg.
Polestar 2 Dual Motor MY24
Hyundai Ioniq electric 2018
Såld: Polestar 2 Dual Motor MY21
Såld: V60 T4F Summum MY12
Såld: V60 D5 TE Summum MY16
Såld: V70 D3 DE MY13
Hyundai Ioniq electric 2018
Såld: Polestar 2 Dual Motor MY21
Såld: V60 T4F Summum MY12
Såld: V60 D5 TE Summum MY16
Såld: V70 D3 DE MY13