Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av wibbe99
Hej har en XC60 2017 gamla modellen. Nyckellöst system
Problemet med den är att backspeglarna efter inställning ändrar sig hela tiden, skall ju känna av när jag kommer med min nyckel och ställa in sig som det var när jag gjorde programmeringen.
Jag ställer in backspeglarna varje gång jag startar bilen, men det räcker med att jag går ut ur bilen en minut och tex. tankar eller vad som helst så har backspeglarna vinklat ner sig lite.
Har haft inne bilen på Volvo där jag köpt den 3 gånger men dom har inte lyckats fixa det.
Bilen är ny gått 600 mil.
Vad gör jag börjar bli frustrerad.
Mvh Stefan
Användarvisningsbild
av fjohan82
Har du minnesfunktionen aktiverad My car?

Lagring av inställningar
Gör så här för att lagra inställningarna och
använda nyckelminnet i fjärrnyckeln:
1. Lås upp bilen med den fjärrnyckel i vars
minne inställningen ska lagras.
2. Se till att nyckelminnesfunktionen är aktiverad
i menysystemet MY CAR.
3. Gör önskade inställningar för t.ex. sätet och
de yttre backspeglarna.
4. Inställningarna lagras i den aktuella fjärrnyckelns
minne.
av wibbe99
Jag har följt tillverkarens volvos instruktioner till punkt och pricka, men det fungerar inte än då.
Man kan bli tokig för mindre en ny bil, ska väl ändå finnas någon på Volvo som kan lösa det åt mej.
Användarvisningsbild
av Wolfyswe
Kan vara ute och cykla, fast med min volvo då :D
Men detta påminner om hur min bil var i början.
Varje gång jag stängde av bilen så vinklade speglarna ner sig och "återgick"
i fel läge. Men jag löste det genom att ställa in speglarna korrekt, justera sätet
korrekt och sedan spara inställningarna i sätet, dvs knappen för att spara
inställningarna på sätet och t.ex. M1

Efter det så slutade bilen att ändra på speglarna och om jag själv ändrar på dem
och/eller sätet så håller jag bara inne M1 så återställer den allt till korrekt.

Detta förutsätter så klart att du har elektroniskt säte på förarplatsen, men det har
du säkert.

Ingen aning om jag har nyckelminnesfunktionen igång, ingen aning om det löser ditt problem, men värt
att testa tycker jag.
Användarvisningsbild
av SagaPer
wibbe99 skrev:Hej har en XC60 2017 gamla modellen. Nyckellöst system
Problemet med den är att backspeglarna efter inställning ändrar sig hela tiden, skall ju känna av när jag kommer med min nyckel och ställa in sig som det var när jag gjorde programmeringen.
Jag ställer in backspeglarna varje gång jag startar bilen, men det räcker med att jag går ut ur bilen en minut och tex. tankar eller vad som helst så har backspeglarna vinklat ner sig lite.
Har haft inne bilen på Volvo där jag köpt den 3 gånger men dom har inte lyckats fixa det.
Bilen är ny gått 600 mil.
Vad gör jag börjar bli frustrerad.
Mvh Stefan
Jeg hadde det samme problemet på min nye Volvo XC60 2017 D4 R-Design Limited Edition Polestar.

LØSNING:
Still inn speil og førersete i riktig posisjon og lagre posisjon på minneplass 1, 2 og 3. Gå ut av bilen, lås bilen med fjernstyring (nøkkel) og lås opp igjen. Speil og sete skal nå stå i riktig posisjon. Du kan teste ved å endre posisjon manuelt, gå ut av bilen, låse, låse opp igjen og se at speil og sete går til riktig posisjon. Senere kan du evt stille inn speil og sete for annen fører og lagre dette på minne 2 eller 3.
av wibbe99
När det gäller nyckeln så har jag bara den ena nyckeln med mej, åt gången.
Men det är samma problem med backspeglarna om jag har nyckel nr. 2 med mej också.
Vad gör man???
Användarvisningsbild
av SagaPer
wibbe99 skrev:När det gäller nyckeln så har jag bara den ena nyckeln med mej, åt gången.
Men det är samma problem med backspeglarna om jag har nyckel nr. 2 med mej också.
Vad gör man???
Om det er kun du som bruker bilen så kan du repetere prosessen med å lagre posisjoner med begge nøkler. Om du har en annen bruker til nøkkel nr 2 som ønsker andre posisjoner for speil og sete så lagrer du dette oppsettet på minneposisjon nr 2. Du må da låse opp og låse igjen bilen med nøkkel nr 2 ved denne programmeringen. Etter dette så vil bilen huske ulike posisjoner for nøkkel nr 1 og nøkkel nr 2.

Fint om du gir tilbakemelding her slik at vi andre vet om dette fungerer i bilen din. Lykke til med testen.

Där är något som är tokeri p[…]

Elpriset

Jag har sett hur mycket abonnemangskostnaden till […]

gummilist

Hade tidigare en V60 MY20 under lite mer än e[…]

Däck dimensioner

15 tums 65or har mindre diameter än 17 tums 4[…]