- tis 27 mar 2018, 18:12
Jag beställde den 14 december och för ett par dagar sedan kom äntligen en preliminär leveransvecka - V22.
Tjalle skrev:Detta blir min första Volvo bil närmare bestämt en T8. Har alltid kört BMW men måste säga att jag blev mycket imponerad av Volvon efter att jag hade provat och jämfört med nya x3. Beställde den 15 dec med ett brutto på 692600 kr och blev lovad leverans runt halvårsskiftet 2019. Nu kom levbeskedet att den skulle komma slutet maj. När jag jämförde den nya prislistan för 2019 års modell så hamnade min beställda bil på 671600 kr. Jag vet inte vilka förändringar som är gjorda på 2019 förutom 390/400 hk jfr med den beställda 407 hk. Skall bli intressant med vad för pris jag kommer att få betala.Jag går också från BMW till Volvo efter att ha jämfört X3 med XC60 ett par vändor. Volvon kändes onekligen som en mycket modernare bil. Jag har visserligen kört Volvo förr, men när jag gick över till BMW trodde jag att jag aldrig skulle köra något annat än Bimmer. Nu blir det så i alla fall. Det jag möjligen kommer att sakna, är bakhjulsdriften hos BMW, som är excellent. (Jag går från 3-serie, inte X3.) En ren FWD hade jag inte fixat - bra när jag lärde känna T8:an och att det blev en liten, liten kompromiss med lite bakhjulsknuff på den.
Jag beställde den 14 december och för ett par dagar sedan kom äntligen en preliminär leveransvecka - V22.
Drömbil: Aston Martin DB9 V12 Vanquish. I garaget skulle även en Jaguar E-Type få plats. Körde fr o m 31/5 -18 -- 12/6 -20 en Volvo XC60 T8 Bursting Blue - MY19. Min senaste Volvo var en V70 MY12 R-des 2,5FT. Min första var en Amazon 123 GT MY1967. Rattar en Audi e-tron nu.