Moderator: Moderatorer

Bokat hämtning av den bortglömda bagagemattan. Säljaren bad så hemskt mycket om ursäkt att den glömdes bort. Passade på att smyga in "vad tar ni för stänkskydd bak till V90?", i hopp om att han kunde ge mig ett extra bra pris. "1100:-", nejtack. Bilia tar ju för tusan 800kr för dessa.
Tvättat vår T4F inför servicen imorgon..
Bara jag ny klarar mig hem och sen till verkstan imorrn utan allt för mycket stänk!
joel80 skrev: Bara jag ny klarar mig hem och sen till verkstan imorrn utan allt för mycket stänk!
Stänk? Här i Sörmland är det snustorrt på vägarna. 8)
Det är det mestadels i 08 land också till 95% men så åker man förbi nån snöhög som står och smälter i norrläge och så blir bilen skitig direkt :evil:
SvenB skrev:
joel80 skrev: Bara jag ny klarar mig hem och sen till verkstan imorrn utan allt för mycket stänk!
Stänk? Här i Sörmland är det snustorrt på vägarna. 8)
Jepp, här borta (3-4 mil från dig) ser det faktiskt rätt lovande ut för att byta till sommarhjul. Så snart jag beställt nya däck till nya fälgarna :p
Jag har bytt ena blinkerslampan fram på V70n. Inte mycket utrymme för händerna där, och hårt satt lamphållaren, så det blev fina skrapmärken på handleden, men nu funkar det att blinka iallafall.
joel80 skrev:Tvättat vår T4F inför servicen imorgon..
Bara jag ny klarar mig hem och sen till verkstan imorrn utan allt för mycket stänk!
Eftersom det legat över halvmetern snö här innan det började bli lite varma dagar nu förra veckan så är det rejäla högar och enorma snövallar på sina ställen. Motorvägar och i stan där dom transporterat bort snöhögar är det mesta torrt, men på mindre gator och landsvägar rinner det vatten från snövallar... Förutom på mornarna då allt frusit igen och det istället är lokalt snorhalt! :)

Vi hade -11 imorse. Sen går det upp till flera plusgrader nu under eftermiddagen.. och inatt ska det bli ungefär lika kallt igen.
Köpt nya vinterhjul :)

Vinterfälgarna som satt på bilen när jag köpte den är riktigt anskrämliga och nu hittade jag en uppsättning fräscha (näst intil nyskick) fälgar med nästan nya Hakka R2:or hos JB för inte så mycket pengar. Tråkig utgift nu men i oktober kommer jag klappa mig själv på axeln när jag redan har ordnat nya hjul.

Nu ska jag bara hitta nya sommarhjul men det kanske dyker upp nåt bra framåt november haha :D

Skickat från min ONEPLUS A3003 via Tapatalk
lillasnigel skrev: Nu ska jag bara hitta nya sommarhjul men det kanske dyker upp nåt bra framåt november haha :D
Det gäller att hålla ögonen öppna varje dag, samt ha automatisk bevakning på blocket :wink:
Walkmann skrev:Retas lite med alla VWhatare här.. så lägger upp en bild från idag när sommarskorna åkte på :wink:
Någon ska ju vara först 8) Vet i tusan om jag vågat det, kanske nästa vecka :|
  • 1
  • 906
  • 907
  • 908
  • 909
  • 910
  • 1912
ÅF GLT/Turbofjädrar?

Hej, VOC framfjädrar är ca 38N/mm dvs en[…]

För litiumbatterier gäller Arrhenius ekv[…]

V70N Facelift Xenonlampor