Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Jaså jag trodde det var standard utrustning, borde kolla bakom gallret om det är tomt där på min eller ej.
Hur är det med högtalarna i bakdörrarna, ska de va ganska klena eller ska de var i samma styrka som framdörrarna? För man får inte mycket ljud ur dom även om man ställer fader helt bak, och inte av samma karaktär.

Gällande ABS då så är det väl ett mysterium, kanske man kunde live logga ABS sensorerna i en graf, 850 appen har visst stöd för graf, måste prova.
Det är olika högtalare i bak respektive framdörrar på V70. Fram är nog större.. bak har väl diskantelement i mitten men inte fram eftersom det sitter diskanter på brädan?
Dörrsidorna blev iofs omdesignade från 850 så det behöver vara samma. Kollegorna på Luxor, där jag jobbade då, gjorde högtalarna till Torslanda :-)
DennisCA skrev:..de där bak är så svaga i ljudet att de knappt tillför nånting alls tycker jag.
Det är inte någon "fader" dvs fram/bak balanskontroll på stereon som står på 90% fram? :-)
Om jag minns rätt var bakhögtalarna 8 ohm för att framhögtalarna (4 ohm) skulle höras bättre. Men det blir ju bara 3dB, knappt hörbar skillnad ;-)
Jag ställde fader 100% bak så framhögtalarna var helt tysta då jag kollade och de i bakdörren låter litet och kanske inte så bra heller. Läste nånstans på nätet att det var vanligt de gick sönder, jag tror de sade magneten för diskanten kunde falla av och fastnade på den större och det gjorde högtalaren nästan stum. Det känns lite så.
Bakhögtalarna kan få droppande vatten på sig från sidorutan, tror de har nån typ av plastkåpa över magneten som skydd men det är nog inte 100%-igt.. Du får nog ta ur dem och titta. Trycker man försiktigt på konen så ska den kunna röra sig fritt och tyst utan att talspolen skrapar mot magnetoket.
Högtalarna går att provspela lossplockade bara man håller igen på volymen så de inte slår i botten..
  • 1
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
Höjdjustering halvljus

Är det ingen som har Vida för där b[…]

DennisCA's Volvo 850 -97

Bakhögtalarna kan få droppande vatten p[…]

Vi har en volvo v60 2014 som inte felmeddelande So[…]

Motorknas 960 2,5 -96?