Moderator: Moderatorer

Perra83 skrev:
fjohan82 skrev:Hämtat de nya däcken.
Tillverkade i och beställd från Tyskland, märkta 0118 vilket känns fräscht!
När jag lastde som bäst ruttnade jag på nätet mellan bagage och baksätet. Det gör sig bättre som trål efter båten... :roll:
Åkte direkt efteråt till ÅF och beställde lastgaller, vik/vändbar lastrumsmatta och nätfickorna. :-)-)
20180326_164041-2016x1512.jpg
20180326_164105-1512x2016.jpg
Hahahahaha!!!!! Ja fy fan de där rollosarna och näten har jag aldrig haft monterat! Eller jag har inte ens fästen för dom eftersom jag beställde gallret när ja beställde bilen.

Vändbar tygmatta alltså? Om det är det så är den svinbra! Nätfickorna är oxå bra. Du få även med ett att montera framme i bilen mot mittkonsolen. Det undvek jag. Tror man ska göra hål får det...

Däcken blir nog bra dom med. Emblemflytten blev perfekt :D mycket nytt nu!
Tack! Ja det är lika bra att fixa sakerna direkt, så slipper jag reta mig på dom... 8)

Yes det är den vändbara som man även kan vika ut när ryggen bak fälls ned. Då täcker den hela ytan.
Killen i butiken rekommenderade den också.

Aha, ja.. Nä göra hål i konsollen fram är jag inte intresserad av.
Skulle visst vara lite pill att montera näten bak, men jag har hela påskhelgen på landet att spendera på det... :roll:
Lastade i hjulen (som skall få nya gummi) till ”andrabilen” (inte Volvo) i bagaget... och förvånades över hur rymligt det var.... (235/45-17)

Edit: haha, bilden blev uppochner, men rätt om jag trycker på den?!?! Fattar inte varför men... :?:
Bilagor
50926455-61C5-4485-B2ED-A0EFC5C99364.jpeg
50926455-61C5-4485-B2ED-A0EFC5C99364.jpeg (1.75 MiB) Visad 1080 gånger
Senast redigerad av 1 grålle1, redigerad totalt 0 gånger.
Angående nätet fram, jag tvekade också först... och kan inte säga att det används flitigt... men tyckte ändå det blev bra när jag väl satte det.

Och nätfickorna bak är kanon! Matta däremot tycker jag bara är i vägen, använder bärkssehållaren väldigt flitigt, så jag har en plastad filt under luckan som används vid behov istället. Lastgalller är jag också lite sugen på... nätet är ju inte super direkt (även om xc60 inte har kasetterna som är i vägen)
Bilagor
505A106E-C018-43ED-A580-7BC7D4E26912.jpeg
:)
505A106E-C018-43ED-A580-7BC7D4E26912.jpeg (1.25 MiB) Visad 1020 gånger
grålle1 skrev:Angående nätet fram, jag tvekade också först... och kan inte säga att det används flitigt... men tyckte ändå det blev bra när jag väl satte det.

Och nätfickorna bak är kanon! Matta däremot tycker jag bara är i vägen, använder bärkssehållaren väldigt flitigt, så jag har en plastad filt under luckan som används vid behov istället. Lastgalller är jag också lite sugen på... nätet är ju inte super direkt (även om xc60 inte har kasetterna som är i vägen)
Tack för bilden!
Går att rulla mattan lite mellan affären och residensen, så det blir nog bra ändå... 8)
Kasetterna är i mitt tycke smidigare än det lösa nätet, som måste spännas i nederkant. Urk lixom...
fjohan82 skrev: Tack för bilden!
Går att rulla mattan lite mellan affären och residensen, så det blir nog bra ändå... 8)
Kasetterna är i mitt tycke smidigare än det lösa nätet, som måste spännas i nederkant. Urk lixom...
Rulla mattan var ju smart... :idea: får kanske snegla på vad det är för matta, många som verkar gilla den skarpt :) (gärna en bild :?: )
Ja, V60-kassetterna är definitivt både smidigare och snyggare än lösa XC60-nätet, tyvärr tyckte jag dock alltid att de var i vägen när man skulle lasta lite .... man saknar ju gamla fina lösningen man hade i 855 och V70N... :roll:
grålle1 skrev:
Rulla mattan var ju smart... :idea: får kanske snegla på vad det är för matta, många som verkar gilla den skarpt :) (gärna en bild :?: )
Ja, V60-kassetterna är definitivt både smidigare och snyggare än lösa XC60-nätet, tyvärr tyckte jag dock alltid att de var i vägen när man skulle lasta lite .... man saknar ju gamla fina lösningen man hade i 855 och V70N... :roll:
Kan ta en bild när jag får hem den, om ingen annan hinner före...
Den har något gummimaterial på en sida om man ska frakta smutsiga saker. Sen ska den tydligen vara så tjock så att den även har en viss ljuddämpande effekt. Får se om det är ren reklam eller verklighet...
grålle1 skrev:
Mycket märkligt att näten helt plötsligt inte fick plats i stolsryggen utan att ryggen blev tunnare..

Riktigt galler är ju iofs överlägset för bagaget specifikt men att kunna rulla upp nätet när sätena fällda tycker jag är gött för sinnesfriden.
Idag har Betty Blue tvättats ordentligt, bytte ena positionsljus-lampan i fram samt ryckte säkringen till mina DRL.
Lite avtorkning inuti och annat smått. Men jesus vad den behöver dammsugas. Jädra ongar.
Efter allt detta så vankades det besiktning. Lika nervigt som vanligt, men:
Bild
Hon blir en superb andrabil åt dig, när ni har flyttat. Jag förutsätter att du låter sambon disponera V90:n :wink:
  • 1
  • 903
  • 904
  • 905
  • 906
  • 907
  • 1912

Om dy har felkodsutläsare så borde du k[…]

S40 1.8f ac problem

Fick hem en kondensor av märket nrf, nä[…]

motorinställning

Plocka av kamremmen, ställ allt rätt, &a[…]