Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Mina sommarpuckar ligger på förvaring. :( Kanske borde hämta hem de och ge de en omgång.
Snöade igår kväll när jag körde hem från Stockholm till Gävle... Och det är ishalt på vägarna här efter att det varit nån plusgrad i solen på dagen och blir kallt på kvällen/natten.
Får nog vänta längre än vanligt i år... Förra äret fick jag byta tillbaka till vinterdäck i slutet av April! Det vill jag gärna slippa i år... :roll:
Användarvisningsbild
av SvenB
StefanN skrev:Dags att väcka denna tråd till liv nu, bara nån vecka kvar. Har nu putsat och vaxat era sommarhjul?
Nej, det har jag inte. Någon vecka, det är nog i minsta laget :wink: Här på "min" del av landet ligger det tillräckligt med snö kvar. Vi har ju kalla nätter, så snösmältningen går sakta, trots solen. men eftersom jag kör på friktionsdäck, så lider jag inte så väldigt av att vänta. :lol:
Känns som att det kan dröja ett par veckor till innan det är läge. Rekordsent för mig tror jag. Men utan dubben gör det mig inte så mycket.

Men ska nog gräva fram, putsa och försegla sommarhjulen snart så att de är redo.
Med dagens solsken och molnfritt så blir man bra sugen.

Skickat från min iPhone med Tapatalk
Plusgrader i stort sett hela helgen i Stockholm, även nattetid. Bådar gott, men nästa vecka visar på minusgrader (om än ett fåtal), dock också snöfall. Kliar ju i fingrarna, minst sagt.
Förra året bytte jag tydligen till sommardäck 24 mars. Blir nog svårt i år.
  • 1
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • 61

Passar nog,skiljer bara lite på et (5mm)

Hej. Har sett några xc60 MY2020/MY2021 som h[…]

Ljud från koppling

Problemet är löst, körde runt helt […]

EX30, påstår dom.

Tycker den är genuint vrålsnygg. Kan va[…]