- mån 19 mar 2018, 20:24
det är bara de första V60 D6 som är Euro5 klassade. Och jag tror det här förslaget bara kommer att rinna ut i sanden, vilka partier förutom mp & V vill ta död på en av Sveriges största arbetsgivare bilindustrin med underleverantörer? Vill man vinna riksdagsvalet i höst så får man inte vara bilfientlig, tror att väljarna får svårt att förstå hur deras skattebefriade miljöbil helt plötsligt kan bli miljövidrig och inte får användas överallt.
joel80 skrev:Fast nu har ju regeringen sagt att det kommande beslutet inte kommer att bli precis så som det bearbetade förslaget från transportstyrelsen...Jag tror inte du behöver oroa dig
Så kan ju hända att gamla sunkdieslar från 1995 blir förbjudna och vissa elhybrider blir tillåtna... För i förslaget från Transportstyrelsen som regeringen sagt att dom inte ska ta rakt av skulle t.ex Volvos V60-hybrider inte få köras i Stockholm... (Dom är Euro5).
Jag är ju lite fundersam på hur det kommer påverka mitt inbytespris nu i slutet av året om dom skulle ta det rakt av från förslaget...