Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av tgunnarsson
Men vilken fattning på lampan är det då?
av superpackman
när vi ändå pratar lampor vad är det för lampor som lyser upp på golvet när man öpnnar dörrarna?::)
Användarvisningsbild
av Mikko
Då har man bytt lampan i tändningslåset.

Mycket riktigt, kåpan runt rattstången satt fast med tre torxskruvar. Runt själva låset sitter det en plastring vilken man måste ta bort. Den sitter med ett litet clips som man måste trycka in samtidigt som man drar ut ringen. I ringen sitter det en liten lampa (som verkar bara finnas hos Volvo???) som man lossar med en skruvmejsel genom att vrida lampan ett kvarts varv åt vänster.

När jag ringde Volvo och hörde om de hade en sån lampa på lager sa dem att de inte hittar själva lampan löst och att man då måste byta hela ringen runt låset för 345 kr! Men killen på telefon sa att jag skulle ta lampan med mig så skulle han kolla om han hade såna på hyllan. Och det hade han! Dessutom fick jag den gratis! :!:
av tgunnarsson
Samma svar fick jag först oxå. Att man måste byta hela ringen. sedan hittade dom lampan till det fasionabla priset av 60 riksdaler för en liten lampa ;)
Motorhuvsjustering

Nej plåten är frisk där och g&arin[…]

Lastnät till S60

Tänkte slänga in ett lastnät i en S[…]

Defekta spridare?

Har en nissan micra k11 1998 bensin som bara g&ari[…]

Sorry to post in english, still not confident enou[…]