- sön 28 jan 2018, 17:44
#1228947
Kör man mindre än vad värmaren går måste man tillslut ladda. Jag lärde mig det den hårda vägen även många andra och fleeeera på mitt jobb. Därför är vi många som försöker att lära Er genom att förklara att laddning MÅSTE ske vid mycket värmarkörning. Men skiter man pengar kan man byta batteriet varje år. Men får att slippa det, driftstörningar och felmeddelanden så LADDA istället.
Skit även i vad andra gör och inte gör med sina bilar. Någon arbetskamrat här säkert en Passat och laddar minsann AAAALDRIG!
Jag har då inga problem med att öppna motorhuven en gång i veckan och fylla på spolarvätska och ansluta laddaren. Sen kan jag alltid sitta i köket och se på grannarna när dom går ut och startar bilen för att varmköra och när dom skrapar rutorna. Vi kör värmaren minst två gånger per dag och skrapar aldrig rutorna.
Mccartney skrev:När man hör detta är det läge att beställa till batteri laddare till min V60CC:) kopplas laddaren in till ett vanligt eluttag eller?Nja... det kan bli med ett "motorvärmaruttag" och tillhörande sladd. 230V kontakt i ena änden.
Kör man mindre än vad värmaren går måste man tillslut ladda. Jag lärde mig det den hårda vägen även många andra och fleeeera på mitt jobb. Därför är vi många som försöker att lära Er genom att förklara att laddning MÅSTE ske vid mycket värmarkörning. Men skiter man pengar kan man byta batteriet varje år. Men får att slippa det, driftstörningar och felmeddelanden så LADDA istället.
Skit även i vad andra gör och inte gör med sina bilar. Någon arbetskamrat här säkert en Passat och laddar minsann AAAALDRIG!
Jag har då inga problem med att öppna motorhuven en gång i veckan och fylla på spolarvätska och ansluta laddaren. Sen kan jag alltid sitta i köket och se på grannarna när dom går ut och startar bilen för att varmköra och när dom skrapar rutorna. Vi kör värmaren minst två gånger per dag och skrapar aldrig rutorna.