Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Loner
Tjadu, vad är du ute efter då?

Får hunden plast i en v40 så får den ju ännu mera plats i en V70.

En V70G är ju rikigt billig idag, och en V70N kan du få för ungefär samma slant men med mindre motor och eventuellt lite mera mil..

/L
av Svante58
Vet inte riktigt vilken modell jag är ute efter, därför jag vill ni skall hjälpa mig lite.
Hunden är medelstor så den får plats i vilken modell som helst.
Men ni som redan har Volvo kanske kan ge mig köpråd om de olika modellerna.
Och ge mig lite prisråd :-)
av Bowin
Tycker den ligger alldeles för högt i pris.
Som sagt..Får ju en V70N för dom pengarna..
Användarvisningsbild
av Jensen
Svante58 skrev:http://cars.bilia.se/UsedCar/PublicSear ... rId=RAU720

Är detta en bra köp?
Vad är viktigt att kolla på denna modell innan köp?

Letar ny bil och kollar runt på V40/50/70 men vet ej vilken modell jag skall satsa på.

Ge mig råd varför jag skall ha en V40 , V50 eller V70, lastutrymmet är ej så viktigt bara hunden får plats ;-)
Hur mycket har du räknat med att lägga ut på en bil??
Användarvisningsbild
av vetten
Tycker att priset är högt men det är klart att en bilfirma lägger ju på minst 15000:- på sitt inköpspris :shock: så mitt råd är att kolla runt på Blocket eller liknande sidor så får du en uppfattning om vad bilen står i om du "vågar" köpa privat, minst 10000:- under bilfirman, men :shock: du måste veta lite om vad du gör :shock: men du får inte samma garantier! MEN jag lovar att om du inte har en jättehund så ryms den i en V40 :) min schabrador ryms i min 480tic utan vidare och hon är stor som en schäffer, men om du har råd köp en V50 :lol: nyare, mer options och en modernare bil eller hur
av TomZaj
Köp en V70, mera bil. V70 är mer allround än V40, V70 kostar lite mer att äga men det är helt klart värt det. Har själv hund och en XC70, hunden stortrivs i V70 plus att man kan få i mer grejjer än hunden i bilen, i V40 så blir det trångt till slut.
av Robert63
Sjukt högt pris. Du kan få köpa min 2.0t -00:a för 42K

2 ägare, 21.000 mil, lite "småfix". Svartmet, all utrustning + lite till.
av Svante58
Oki, tack för svaren
Vi hade först tänkt oss lägga 150Tkr på en bil men...

Efter att kollat runt lite så har vi bestämt oss för att det blir en ny V50, blir dock mer än vi tänkt oss först men tror det blir bättre med tanke på garantier med mera. Är detta ett bättre val än att gå på en begagnad för 150Tkr?

Mycket tråkigt att det överhuvudtaget h[…]

Uppdatering går inte in?

Du kan testa att göra en omstart av bilens […]

https://ato24.de/de/ravenol-t-iv-fluid.html Best&[…]

Biltema har Menar du iCarsoft, eller deras egna[…]