Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av G-kraft
Har fått syn på ett par fina fälgar som jag är intresserad utav, de sitter just nu på saab 9-5 nya modellen, 5/110, 7.5x18 och det är Dezent märket på de. Nu undrar jag, passar de till min volvo xc90 som har 5/108, måste man ha spacers, !?

Jag vill gärna köpa de men är osäker om det kommer att passa till bilens bultdimension...
av Tefem
G-kraft skrev:Har fått syn på ett par fina fälgar som jag är intresserad utav, de sitter just nu på saab 9-5 nya modellen, 5/110, 7.5x18 och det är Dezent märket på de. Nu undrar jag, passar de till min volvo xc90 som har 5/108, måste man ha spacers, !?

Jag vill gärna köpa de men är osäker om det kommer att passa till bilens bultdimension...
Dom fälgarna kommer sannolikt inte passa.
Min uppfattning är att spacers gör endast att fälgen kommer längre ut från oket.
Användarvisningsbild
av G-kraft
Oki, då får jag nog hoppa över det....såg även på gummihuset.se att de har Volvo R look a like , 19 tums, för 6600:- låter ändå bra pris,,,men det är replicas...får se om jag klipper till.....
av 323
Visst kan de passa, det finns spacer som ändra bultcirklen, men de ändrar spårvidden också!
Användarvisningsbild
av XC90_Executive
Köp fälgar som är gjorde för SUV. Annars blir det pannkaka av allting!
Användarvisningsbild
av greeeken
Pallar fälgarna för vikten då?
Det är det som är viktigt.
Ananrs blire ju platt fall
Användarvisningsbild
av G-kraft
det är det som är saken också, hur vet man om det passar och inte faller, och böjer fälgarna !?

de är gjorda av märket ACE, och modellen TARGA...19-tums,,finns på gummihuset.se , kanske slår de en signal och frågar, men är det något som vet hur man kan ta reda på det helt själv om man inte får den hjälpen via gummihuset.....
Användarvisningsbild
av XC90_Executive
G-kraft skrev:det är det som är saken också, hur vet man om det passar och inte faller, och böjer fälgarna !?
Har sett en S60 R med 19" (dyra fälgar av välkänt märke) som sprack vid navet. Så om hon som körde inte hade stannat när hon hörde det konstiga ljudet (var på väg ut på motorvägen) hade förmodligen båda framfälgarna lossnat(!!) och navet med bultar suttit kvar. :???: :???:

Det är egentligen bara att fråga dom som säljer fälgarna om dom är gjorda för bilar som väger 2500kg+.
Användarvisningsbild
av G-kraft
XC90_Executive skrev:
G-kraft skrev:det är det som är saken också, hur vet man om det passar och inte faller, och böjer fälgarna !?
Har sett en S60 R med 19" (dyra fälgar av välkänt märke) som sprack vid navet. Så om hon som körde inte hade stannat när hon hörde det konstiga ljudet (var på väg ut på motorvägen) hade förmodligen båda framfälgarna lossnat(!!) och navet med bultar suttit kvar. :???: :???:

Det är egentligen bara att fråga dom som säljer fälgarna om dom är gjorda för bilar som väger 2500kg+.
Aa visst det är troligt, men det måste ha varit replicas fälgar....inte orginal,
Användarvisningsbild
av XC90_Executive
G-kraft skrev:Aa visst det är troligt, men det måste ha varit replicas fälgar....inte orginal,
Det var inte Volvo-orginal. Men det var svindyra fälgar av ett annat märke. Detta utspelade sig i USA. Så det blev ett väldigt 'ståhej'. Slutade med att dom fick nya fälgar....
244 - Bälte bak

Det är unf-gänga där. (Fingäng[…]

Vårda v90 2025

Underredsbehandling (och självklart hå[…]

"omlackering av bilens tak och riktning av f&[…]

Värme i kupén laddhybrid

Om man endast får varmluft in i kupén[…]