Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av V70BiFuel03
Här är en aktuell annons på en tre ekrad trä ratt som passar till s60/V70 för de som kan tänka sig att köpa en "svettig gammal ratt" lite billigare än vad Bilia tar för en ny...... :wink:

http://www.blocket.se/vi/12965022.htm?ca=15_s
av CANBus
japp, har du köpt den än då?.....mm.nej!! :roll:
Användarvisningsbild
av V70BiFuel03
CANBus skrev:japp, har du köpt den än då?.....mm.nej!! :roll:
Varför det? Jag har redan en sådan min käre vän.

Men, en blocket annons är väl inget för dig CANBus.... Inte när du kan dra på stort & köpa splirrans nya grejer med din personal rabatt & allt :) :) .
Användarvisningsbild
av iaken
V70BiFuel03 skrev:
CANBus skrev:japp, har du köpt den än då?.....mm.nej!! :roll:
Varför det? Jag har redan en sådan min käre vän.

Men, en blocket annons är väl inget för dig CANBus.... Inte när du kan dra på stort & köpa splirrans nya grejer med din personal rabatt & allt :) :) .
Visst det är trevligt med nytt. och personal rabatten är inte 50% som det verkar tros. Vi har 5-20% beroende på vad det är. Jag har fyndat lite beg saker. Från skroten. Funkar om man vill. Jag är vanligtvis allergisk mot beg saker :)

Den ratten där är rätt så billig förhållande till vad det kostar nytt! Som någon skrev så kostar det 10-12k med ratt, airbag, rattkonsoll, svängningsdämpare och nya rattknappar...
av CANBus
jo, jag köper nytt istället, så får nån annan köpa beggade grejjer.
just rattar är ju sådana saker man vill ha helt nytt och även bagen.
då kan jag oxå som bonus förvissa mig om VAR grejjerna kommer ifrån..
av S.t.r.a.n.D
CANBus skrev:vad tycker du en ny ratt i trä ska kosta då? 200 kr?

bytet från en 4-ekrad ratt till en 3-ekrad borde hamna nytt på runt 11-12000 kr ca, men airbag.
Stämmer bra det att en ny ratt ligger på 11-12-13tkr. Har inte räknat exakt. Och det är ju airbagen som är dyr.
av sillen
lp75 skrev:
sillen skrev:Exakt en sådan ratt har jag fast min är i bra skick. Tycker det är svårt att hitta en ratt med alla knappar och airbag. Någon som har en?
Så du letar en treekrad du med ?
Blir din gammla till salu då om du byter ? Kan var aktuellt för mig att köpa isåfall, dock behöver jag ju inte centrumet med airbagen isåfall :D
Jepp, det blir den.
Användarvisningsbild
av G-kraft
farthållare och audio moduler kan jag ordna till er. Till de flesta rattar om ni skulle vilja behöva efter att ha köpt ratt...bara till att höra av sig så hjälper jag er...
Användarvisningsbild
av iaken
Kan du ordna rattkonsoll? Med kabelmatta för Audio samt farthållare från MY04?
Användarvisningsbild
av G-kraft
iaken skrev:Kan du ordna rattkonsoll? Med kabelmatta för Audio samt farthållare från MY04?
gäller det för ditt fordon ?, jag har för mig att kabeln har jag hemma liggandes...ska kolla lite senare ikväll. Audio och farthållare har jag säkerligen också..men ratkonsoll , inget.

Söndagstvätten IMG_9658.jpeg IM[…]

Kan inte låsa upp dragkroken

Ja fungerar inte låset är det en sä[…]

Hej, Har nyligen blivit ägare till en Volvo […]

Häromdagen när jag cyklade hem frå[…]