Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av pathrik_85
Någon som vet vad de nya railsen med aluminium kostar??
Användarvisningsbild
av Gyhlén
ritznet skrev:
Gyhlén skrev:Ja har då lackat mina rails i silver själv, fått riktigt bra respons å de kosta inte mer än 180kr typ för klarlack å färg :D men då va de ett impuls-göra med
Bilder och mer info tack
Taget med mobilen men de får räcka, finns väl inte så mycke mer att tillägga, använde Corrostabils silver och klarlack

Bild

Bild
Användarvisningsbild
av Gyhlén
pathrik_85 skrev:Någon som vet vad de nya railsen med aluminium kostar??
Vanliga rails, alltså dom svarta går på drygt 4300, så ett par tusenlappar till tänker ja att de e för aluminium-railsena
Användarvisningsbild
av falcon
Gyhlén det där ser riktigt bra ut.
JB tar 2125 för rails
Användarvisningsbild
av Lindh_
Gyhlén--> Snyggt de där! var de svårt att få till det? många lager?
//Lindh
Användarvisningsbild
av Gyhlén
Lindh_ skrev:Gyhlén--> Snyggt de där! var de svårt att få till det? många lager?
//Lindh
Ska ja va ärlig så gjorde ja inget förarbete förutom att torka av dom noga med thinner, sen så blev de 4 lager av silverfärgen och
2 lager klarlack. Är ingen direkt blank yta på dom men dom ska juh inte spegla av sig direkt heller. blev hur schysst som helst.
va bara en ren impuls å testa hur de skulle bli. bra mycke billigare än att köpa riktiga i alu. eller lämna iväg till en lackerare :D
Användarvisningsbild
av Lindh_
Gyhlén skrev:
Lindh_ skrev:Gyhlén--> Snyggt de där! var de svårt att få till det? många lager?
//Lindh
Ska ja va ärlig så gjorde ja inget förarbete förutom att torka av dom noga med thinner, sen så blev de 4 lager av silverfärgen och
2 lager klarlack. Är ingen direkt blank yta på dom men dom ska juh inte spegla av sig direkt heller. blev hur schysst som helst.
va bara en ren impuls å testa hur de skulle bli. bra mycke billigare än att köpa riktiga i alu. eller lämna iväg till en lackerare :D
Ja verkligen :)

Ska nog försöka ge mig på det jag med :)
Riktigt snyggt du lyckats med iaf!
Användarvisningsbild
av ritznet
Mycket snyggt blev det och helt klart billigare, så du slipade aldrig ned den gammla färgen?
Lindh_ skrev:
Gyhlén skrev:
//Lindh
Ja verkligen :)

Ska nog försöka ge mig på det jag med :)
Riktigt snyggt du lyckats med iaf!
Tror jag väntar tills du gjort dina också, kan gärna titta på bilder på ditt resultat när det är färdigt också.
Användarvisningsbild
av Lindh_
Gyhlén skrev:
//Lindh
körde du spray eller med spruta?
vart hittade du färgen någonstans?
Användarvisningsbild
av Gyhlén
Slipade aldrig ner färgen. ytan blev kanske lite skrovlig men de e inget som folk har tänkt på för ja har inte fått några kommentarer om de, bara att de såg snyggt ut.. alltså de ser inte överdrivet fult ut. men visst går de å slipa ner ytan så den blir slät, dom är juh lite skrovliga annars i ytan ändå

Körde med vanlig sprayfärg, alltså inte med spruta, färgen kommer från Carrostabil och är vanlig silver, körde med klarlack från samma märke. Finns nog på var och varannan mack, volvobutik mm...
installera dragkrok

ok! Vilka funktioner får man med med volvo o[…]

Min precis nya XC60 -26 Plus med Darkpaket kommer[…]

Halvljus

Halogen eller Xenon?

Välkommen ut i trafiken

AC. När ni står stilla, är kylfl&a[…]