Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av *pettson*
Micke_vb skrev:
*pettson* skrev:
Micke_vb skrev: Uppfattade kanske inte den ursprungliga frågan rätt... :oops: Trodde det var själva fästet för X-ljusen. Självklart kan man handla kulleder och annat som behövs för stabiliseringen hos Mekonomen eller liknande, men du har fortfarande inte det extremt fina och funktionella lighton fästet för lamphusen. Har själv använt dessa till tre av mina bilar och jag tycker att det är det bästa på marknaden. Lätt att montera, lätt att demontera X-ljus för sommaren eller en tveksam parkering där man inte känner till vilka människor som stryker omkring. 8)
absolut och du känner till priset på dom med så.. varför inte tillbringa en timma och tillverka likadana till 1/4 av priset?
Vet inte riktigt vad du menar... visst kostar de en slant men jag tror inte att du gör samma fäste på timman för under femhundringen... Sen fär du väl slå dig för bröstet och basunera ut att det gör du visst... men det spelar ingen roll eftersom jag inte kommer att tro på dig.. För min del så är detta avslutat nu, trådskaparen har fått svar och det är väl det som är meningen... :wink:
naturligtvis tror du vad du vill.. samhället är fritt. Kanske skulle du kika i flera forum om vad dom använder för lösningar och vad det kostat..
DÅ ser du vad man använt och vad det kostat. Tiden däremot är olika för alla.
Användarvisningsbild
av Nexus
*pettson* skrev:
Micke_vb skrev:
*pettson* skrev: absolut och du känner till priset på dom med så.. varför inte tillbringa en timma och tillverka likadana till 1/4 av priset?
Vet inte riktigt vad du menar... visst kostar de en slant men jag tror inte att du gör samma fäste på timman för under femhundringen... Sen fär du väl slå dig för bröstet och basunera ut att det gör du visst... men det spelar ingen roll eftersom jag inte kommer att tro på dig.. För min del så är detta avslutat nu, trådskaparen har fått svar och det är väl det som är meningen... :wink:
naturligtvis tror du vad du vill.. samhället är fritt. Kanske skulle du kika i flera forum om vad dom använder för lösningar och vad det kostat..
Jag håller med dig pettson. Det finns exakt beskrivning på vad det går åt för material och längd. Men det är klart orkar man ej lägga ner lite arbete så får man betala lite mera. :wink:
Användarvisningsbild
av Micke_vb
grammse skrev:
*pettson* skrev:
Micke_vb skrev: Vet inte riktigt vad du menar... visst kostar de en slant men jag tror inte att du gör samma fäste på timman för under femhundringen... Sen fär du väl slå dig för bröstet och basunera ut att det gör du visst... men det spelar ingen roll eftersom jag inte kommer att tro på dig.. För min del så är detta avslutat nu, trådskaparen har fått svar och det är väl det som är meningen... :wink:
Jag håller med dig pettson. Det finns exakt beskrivning på vad det går åt för material och längd. Men det är klart orkar man ej lägga ner lite arbete så får man betala lite mera. :wink:
Skulle då ni som är så duktiga på detta berätta vart jag hittar dessa artiklar som behövs för att tillverka ett sådant fäste... Nu menar jag inte kulleder och annat tjafs som är till för att stabilisera lyktorna utan de låsbara vreden med tillhörande lås och även mått på fästjärnen och vinklar från bilen till nummerplåtshållaren...
Användarvisningsbild
av Micke_vb
Som jag trodde så snackade vi om olika saker... Pettson & Grammse är inte så läskunnig... eller för snabb att försöka trycka ner andra forummedlemmar :evil: Men det är ju så här det är i de flesta forum, massor av så kallade"experter" som läser hälften och bildar sig uppfattningar som är helt uppåt väggarna...
av Magren
Light-on och en vinklad plåt med stabiliserinsstag på lysena är INTE samma sak. För övrigt så har jag en Light-On till V70 gamla karossen över...samt att jag behöver ett light-on till V70N men det kanske *pettson* kan sy ihop för en 5-hundring?
Användarvisningsbild
av ketto
ja fixade så här på min bil me extra ljus: Köpte extraljushållare som man har bakom regskylten, men la hållaren ovanpå stötfångaren istället, ha extraljusen på så ni kan måtta in så inte huven slår i extraljusen! Extraljushållaren passar perfekt mellam stötfångare och huv!
Sen är de bara att borra hål i plåten och använda självborrande skruv så skruvarna borrar sig genom alu-balken under!

Vinkellänkar fixade ja på Jula, samma me rostfria gängstången! M5 tror ja de va!

OBS: ett gammalt fäste, har nytt nu! OBS
Fästena mot grillen är utbytta oxå!
Bild
Användarvisningsbild
av Nexus
Micke_vb skrev:Som jag trodde så snackade vi om olika saker... Pettson & Grammse är inte så läskunnig... eller för snabb att försöka trycka ner andra forummedlemmar :evil: Men det är ju så här det är i de flesta forum, massor av så kallade"experter" som läser hälften och bildar sig uppfattningar som är helt uppåt väggarna...
Vad vi mena är att du kan göra ett snarlik konstruktion men utan den fina finnessen att kunna plocka med dig hela sattsen .
Men är man lite uppfinnarjocke :wink: så går det säkert att lösa enkelt oxå.
Sen om trådskaparen vill plocka bort rampen varje gång han ska använda motorvärmaren är ju upp till honom. För det var ju det tråden handlade om :D .Själv kör jag med en ramp under regskyllten som enkalt tas bort på sommaren med 2 skruvar och ett kontaktstycke till sladdarna.
av *pettson*
Micke_vb skrev:Som jag trodde så snackade vi om olika saker... Pettson & Grammse är inte så läskunnig... eller för snabb att försöka trycka ner andra forummedlemmar :evil: Men det är ju så här det är i de flesta forum, massor av så kallade"experter" som läser hälften och bildar sig uppfattningar som är helt uppåt väggarna...
Naturligtvis är ni ju obekanta med dzus skruv(funderar på stavningen).. Två såna.. så är montering, demontering klart. Naturligtvis finns det fina kontaktstycken med så jag får erkänna.. 500 räckte inte.. nu när jag räknar med skruvarna där så kostar det ju 630 spänn totalt..
Vill man inte ha Biltema fästet som går att montera BAKOM skjutbara fästet för motorvärmare... Kan man enkelt göra likadana fästen som volvo original för att styva upp dom med den lösningen vi föreslog.
Klart vi gör allt för att trycka ned forumsmedlemmarna? Det är alldeles självklart. Menar att ha mera ideer och faktiskt påstå att det är udda att VILJA lägga lite över 2000 spänn på nåt som nu kostar 630kr att finslipa själv, det är ju ganska elakt..
kan inte du i en separat tråd förklara lite för mej hur du är förtryckt ? Eller hur andra är det? I övrigt så expert på bilar kan ingen bli eftersom utvecklingen fortfarande pågår..
Det som är trist är att du kanske tror att 1 års forumsläsning faktiskt kan matcha 25 år i braschen?.. Så är det tyvärr inte. Men nog om detta. Du får gärna skriva en separat tråd om både gramse och mej så får vi försöka att förklara oss.
av *pettson*
Magren skrev:Light-on och en vinklad plåt med stabiliserinsstag på lysena är INTE samma sak. För övrigt så har jag en Light-On till V70 gamla karossen över...samt att jag behöver ett light-on till V70N men det kanske *pettson* kan sy ihop för en 5-hundring?
Har tillverkat motsvarande light on till xc70N.... inga problems. Du får stå ut med två stycken 8mm jack i grillen som endast syns om du har näsan emot..
MEN det går väl inte heller att tillverka av påståendet att döma... Vilken tur att den bilägaren är nöjd och vet att det går?
Användarvisningsbild
av Micke_vb
*pettson* skrev:
Magren skrev:Light-on och en vinklad plåt med stabiliserinsstag på lysena är INTE samma sak. För övrigt så har jag en Light-On till V70 gamla karossen över...samt att jag behöver ett light-on till V70N men det kanske *pettson* kan sy ihop för en 5-hundring?
Har tillverkat motsvarande light on till xc70N.... inga problems. Du får stå ut med två stycken 8mm jack i grillen som endast syns om du har näsan emot..
MEN det går väl inte heller att tillverka av påståendet att döma... Vilken tur att den bilägaren är nöjd och vet att det går?
Pettson har fortfarande inte lärt sig läsa det som står skrivet utan fortsätter sitt nöje att vara halvt otrevlig med andra... :shock: undrar om han hade trasiga leksaker som barn.. :twisted:

Inte alltid för mig som motorlampan tänd[…]

Det där är (möjligen fuktpåve[…]

Fjäder dörrlås

Är det någon som vet var man får […]

Jag är lite trött nu Så du få[…]