calgot skrev:Xanthopteryx skrev:calgot skrev:Jag kanske är kinkig men eftersom dieselvärmaren kräver extern laddning för att fungera när det är kallt och bilen inte tycker man kört tillräckligt länge sedan förra laddningen (verkar vara lite slumpmässigt) så tycker jag Volvo borde erbjuda ett fast ladduttag free of charge.
Såvitt jag vet står det ingenstans i förköpsinformationen om att motorvärmaren kräver ett visst körmönster för att fungera när det är kallt ute. Jag tycker det är för jävla dåligt rent ut sagt.
Är det någon därute som också haft problem med sin dieselvärmare och som fått Volvo att lösa problemet?
Det står att du skall köra minst lika länge som värmaren gått.
Var står det annat än i manualen?
Och kikar jag på min CTEK batterimonitor så sjunker laddnivån ca 3 ggr snabbare än den laddas när man kör sedan. Den gick inte igång i Åre när det var -25, trots att batteriet rimligen var hyfsat välladdat efter 65 mils körning. Jag köper att man kan behöva stödladda ibland men då ska möjligheten ingå (så hade jag kunnat koppla in den till eluttaget i Åre) och bilen ska ge indikation på att det kan behövas i förväg. Nej, jag tycker inte att den uppfyller de krav man kan ställa på funktion i en bil i denna prisklass.
Men detta är alltså något alla sväljer ner och är nöjda med? Eller är jag kinkig?
Det räcker väl med manualen? Det är där man hittar all information om bilen.
Om all info skulle stå i förköpsinformationen så blir den ju tjock som en manual. Ja, det blir en manual helt enkelt...
Detta med att man skall köra lika länge osm värmaren gått gäller typ alla parkeringsvärmare.
Jag har aldrig, hittills åtminstone, haft problem. V90 2018.
Men jag vet att en del tidigare har haft problem med buggar i mjukvaran som gör att bilen larmar fel och/eller att bilen inte går ner i sparläge som det är tänkt. SÅ upplever du att det sötkar mycket så, hur länge sedan uppdaterades bilen?
Hur mår batteriet? Kan det ha varit dåligt fårn början?