Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Min XC70 2001 140000km køre ujævnt (små ryk) når den køre ubelastet på lige vej, mellem 80 og 120kmt, den køre perfekt under acceration, og hvis det går op eller ned af bakke, det er kun når den køre ubelastet på lige vej.
Det er ikke så meget at man kan se det på speedometer eller omdrejningstæller, man kan heller ikke høre noget på motoren, men man kan mærke små ryk.

Håber at der er nogen som kan hjælpe.

Venlig hilsen

Michael Hansen
Danmark
av Holger Danske
Hejsa. har du overvejet om det er kompresoren til A/C der slår til og fra og føles som små ryk ????
Användarvisningsbild
av Lilja
Det blir inte sånna ryck när kompressorn slår till, man gör ett klick och kanske en svag bromsning men det är knappt märkbart.

Är det en automat eller manuell?
av TerSve
Om det är en turbo, så byter du den klassiska turbotrycksreglerventilen för några hundralappar. Den sitter på luftfilterburken med 3 st slangar och en kontakt. Lycka till.
av Michael Hansen
Tak det vil jeg prøve, men jeg kan først prøve det om 10 dage når jeg kommer hjem fra arbejde.
Hvis der er nogen som har andre forslag, må i meget gerne komme med dem!!
Jeg tænkte på om det kan være et software problem, jeg fik skiftet hele motorstyringsenheden for ca. et år siden, og ved ikke om problemet startede der, da det er min kone som køre i den, og hun kan ikke mærke noget problem.
Det er fordi jeg var ude og køre en tur i den for nogle dage siden, at jeg opdagede problemet.

Michael Hansen

Ganska säker på att någon h&a[…]

Motoroljenivå

Du måste ju låta bilen stå i 5-1[…]

Tack båda två! Gör det lätta[…]

Låg bromsvätskenivå!?

Då varnar den igen, men bara när man br[…]