Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av MartinS
Marbas skrev:Alla biular har inte denna funktionen, eller? Har en V70N D5 MY04, men har aldrig varit med om det inträffade... OM inte alla bilar har funktionen, vilka har den då, jag menar, är det kopplat till ett visst modellår eller en viss utrustningsnivå på bilen, etc.?
Det går för en volvoverkstad att stänga av detta, men det är oerhört dumt då det kan leda till mögel i ventilationen.

Tänk på att den inte alltid går igång utan på något sätt vet när den behöver blåsa tort. En riktigt varm dag så är det i stort sett uteslutnde detta händer, i allafall på min bil.

/Martin
Användarvisningsbild
av ~Kalle~
MartinS skrev:[En riktigt varm dag så är det i stort sett uteslutnde detta händer, i allafall på min bil.

/Martin

Ok, då är det säkert det för det var 26 + ute när jag kollade det..

/Kalle
Användarvisningsbild
av P1800
Tack tillfrågeställare och alla som skrivit inlägg. Fenomenet har visat sig även på min 02:a vid ett fåtal tillfällen under de tre år som jag haft bilen. Jag har varit övertygad att det varit en bug eller givarfel i det överdatoriserade elsystemet som våra bilar begåvats med av leklystna ingenjörer. Skönt att slippa oroa sig för att hitta bilen nyfläktat med tomt batteri på garageuppfarten
244 - Bälte bak

- Har inte sökt på skrotar än. Ja[…]

C30 D2 Bult till remskiva gått av

Grattis! Du kommer visare ur denna upplevelsen &au[…]

ECM innehåller termineringmotståndet f[…]

installera dragkrok

+1 Köp utan elsats.