Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Djinn
Har letat på volvocars egna hemsida, hittar inget. Har kollat på Bilia, hittar inget.
Är det någon som äger en S/V40 av årsmodell 1998 eller äldre och som har fått tag på isofixfästen?
av anders79
isofixfästena sitter i sätena.Så vill du ha dom tror jag attdu får du montera i kompletta säten med isofix.Tror att det fanns som tillval först 01 på fas2 modellen.
av Djinn
Har hittat isofixfästen som eftermonterbart till 00 och framåt, vilket inte hjälper mig som har en -98.
Problemet är att jag inte har några fästöglor i bilen heller, så barnstol verkar inte möjligt då.
Var ju lite synd.

Tackar för svaret.
Användarvisningsbild
av MartinS
Djinn skrev:Har hittat isofixfästen som eftermonterbart till 00 och framåt, vilket inte hjälper mig som har en -98.
Problemet är att jag inte har några fästöglor i bilen heller, så barnstol verkar inte möjligt då.
Var ju lite synd.

Tackar för svaret.
Varför kan du inte ha barnstol? Visst du kan inte ha isofixbarnstol, men allt annat fungerar ju. Öglor finns att köpa hos närmaste volvoåterförsäljare om du inte tycker att stolens skenor duger att fästa stolen i.

/Martin
av Djinn
Monterade fästöglor för barnstol idag. Vilket jävla pill. Volvos instruktion var ju inte den bästa, men nu sitter de fast.
Hade helst velat ha isofix för att kunna använda samma stol i båda bilarna, men att köpa ett nytt passagerarsäte blev lite dyrare än enbart fästen.
En liten bonus var att handtagsblockerare ingick i paketet.
av haby
Isofix är ju väldigt nytt på marknaden. Varje Isofix fäste ska klara av att lyfta hela bilens tyngd. Därför är det svårt för äldre bilar att hitta fästpunkter.
Men när väl Isofix finns på dom flesta bilarna så kommer det verkligen vara bra samt att alla bilbarnstol tillverkare kommer att satsa på det.
Satsa på Besafe om du nu inte har Isofix på båda bilarna.
Klart bäst i testerna.

Frågan är inte vad jag har gjort fö[…]

Har också råkat ut för detdä[…]

Hej Kollar här finns säkert nån so[…]

Min D5 2012 fick stadigt ökande förbrukn[…]