Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av OttO37
Sweeman skrev:okok bra de iaf :) men med tanke på killen bakom disken så vette fan! verka som första dagen på jobbet eller bara en jubelidiot!

@camaro.. kan ej burna med automat ännu.. lyckades göra en liten jävel när jag kom fast på grusplan utanför huset ;P men annars när man ska burna på asfalt hur gör man då med automat? :P hähä kan inte hålla mig längre :P nu vet jag iaf att det finns olja och vatten!
Att burna med en automat är enkelt ,, i med lågväxeln o tryck som faen på bromsen o sen är de bara o gasa.. så gjorde jag med min vauxhall ventora 3,3 liters o jag slet ut bakdäck som attan ,, men är väl inte undra på då man hade runt 300 hästar under huven
Användarvisningsbild
av Pliind
mm precis ;) men nu när man har b23f i den så lär man trissa upp han innan man släpper loss han..
Användarvisningsbild
av Nexus
Sweeman skrev:mm precis ;) men nu när man har b23f i den så lär man trissa upp han innan man släpper loss han..
Kolla deras trick för att burna :lol: :lol: :lol:
av OttO37
grammse skrev:
Sweeman skrev:mm precis ;) men nu när man har b23f i den så lär man trissa upp han innan man släpper loss han..
hehe ,, klockrent klipp de juh.. synd att man inte har nån film eller så på min förra bil då man burna så man dränkte in publiken i rök.. var inte poppis bland dem blåvita bilarna med den
Användarvisningsbild
av Nexus
OttO37 skrev:
grammse skrev:
hehe ,, klockrent klipp de juh.. synd att man inte har nån film eller så på min förra bil då man burna så man dränkte in publiken i rök.. var inte poppis bland dem blåvita bilarna med den
Jag skulle hellre vilja ha en film snutt när sweeman burna så 240in skar :lol: :lol:
Användarvisningsbild
av Pliind
haha tyvärr så filmades det ej :P gick ändå bara att bruna på grus med den då bakdäcken vart för bra för att sladda på asfalt med :P
Användarvisningsbild
av Pliind
Domen är fastställd! det var kylaren som har gett upp! så den ska bytas, växellådsoljan ska bytas då det var den som blandades med kylarvattnet! enligt volvo ska det vara en stor operation..och kostsam...
Användarvisningsbild
av Pliind
det kommer kosta 5-6000 det här också! lär iaf köpa en kylare från volvo också så man vet att den funkar.. men ska se om man hittar någon vänlig själ som kan hjälpa mig byta växellådsolja/kylare...
Användarvisningsbild
av Pliind
det vet jag redan ;) men om kylaren brukar paja på automat så är det lika gärna bra att köra på nytt! :)
Volvo car UX

Inte jag heller på 25'a

Har fått ett ungefärligt pris: 5.640 kr[…]

Stefans 968

@StefanN , Nu hittar du bara på för at[…]

Har bromsskivor från Brembo på b&ari[…]