Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Volvista
jag skall laner ämnen :oops:

tror ni att man kan byta ratt fran S80 i V70 ? Det finns en ratt som är halv läder och halv tre man bara til S80.
Har de olika krockkuddar i ? eller siter de fast annorlunda?

skulle gärna byta min 4-ekrad läderratt mot en sont...

tack!
av lp75
sillen skrev:Exakt en sådan ratt har jag fast min är i bra skick. Tycker det är svårt att hitta en ratt med alla knappar och airbag. Någon som har en?
Så du letar en treekrad du med ?
Blir din gammla till salu då om du byter ? Kan var aktuellt för mig att köpa isåfall, dock behöver jag ju inte centrumet med airbagen isåfall :D
av Frodda
tur man har annonserat på köp o sälj då...=)
vill osså ha tre ekrad..
av lp75
Frodda skrev:tur man har annonserat på köp o sälj då...=)
vill osså ha tre ekrad..
Dagens tips :wink:

Nu har jag också en köpes annons där :D
av S.t.r.a.n.D
Det är väldigt ovanligt att så nya rattar annonseras ut beggade och speciellt 3-ekrade. Så när/om det kommer ut nån lär ni få slåss om den..Hehe. Köp en ny...
Användarvisningsbild
av camaro69
Jag gillar stoora rattar. :wink:

Brudar skicka PM
Användarvisningsbild
av V70BiFuel03
RoadKiller skrev:Det är väldigt ovanligt att så nya rattar annonseras ut beggade och speciellt 3-ekrade. Så när/om det kommer ut nån lär ni få slåss om den..Hehe. Köp en ny...
Jo, köpa en ny går ju alltid...men, läste någonstans att den tre ekrade trä ratten (utan insatsen) ligger på 4800kr.....vet inte om det stämmer men gratis är de ju inte....tycker väl iof att Bilia gott kunde sänka priserna till en lite mer human nivå. Vem f-n betalar över 5 papp för en komplett ratt?

Hade priserna varit "normala" vid nyköp (nybeställning av bil) så hade vi säker sett ett mycket större utbud av begagnade Volvos med tre ekrade rattar.
av CANBus
vad tycker du en ny ratt i trä ska kosta då? 200 kr?

bytet från en 4-ekrad ratt till en 3-ekrad borde hamna nytt på runt 11-12000 kr ca, men airbag.
Användarvisningsbild
av V70BiFuel03
CANBus skrev:vad tycker du en ny ratt i trä ska kosta då? 200 kr?

bytet från en 4-ekrad ratt till en 3-ekrad borde hamna nytt på runt 11-12000 kr ca, men airbag.

Vad är det för trams CANbus ? Börjar ju nästan misstänka att du Jobbar som säljare på Bilias reservdels avdelsning....

Hade DU betalat 11-12000 kr för att byta till en tre ekrad trä ratt? Inte f-n har jag sett någon på detta forum som gått & gjort det....utan alla som har något vett i skallen söker ju efter en bra begagnad sådan till ett mänskligt pris.
av CANBus
Jag köper alltid nytt, vem vill ha en gammal svettig ratt?
jag vet iaf flera stycken som köpt nytt alltihopa, inget fel med det, smakar det så kostar det.
man väljer vad man ska lägga pengarna på, antingen en skön ratt man ser och känner när man kör.
Eller så köper man fälgar och svarta B-stolpar för 20 papp, eller en stereo för 40K+ så man kan poppa så småbrudarna hoppar ur trosorna.
man väljer helt enkelt, DU tycker inte en ratt är värt det, JAG tycker att det är det.

Kullagret där rattaxeln går in i styr[…]

Är väl ingen adaptiv farthållare[…]

Välkommen ut i trafiken

Jag har kvar ett nytt expansionskärl, som &[…]

installera dragkrok

ok! Vilka funktioner får man med volvo orgin[…]