Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Strul
Tjena!Jag har en Volvo s60-02 sniiik modellen me 140 hästars motorn.
I går kväll när jag skulle åka å handla snus på macken så startade bilen som vanlig bra,men den varvade precis som den ville,å det reagerade inte på att jag tryckte på gasen själv...den går upp i ungefär 2000 varv,men varvtalen pendlar upp å ner...när varvtalet minskar till kanske 1000 eller under så tuffar bilen å låter som om den inte går på alla cyllor..
Efeter som jag e en fattig kille just nu,hoppas jag att det är nån kontakt till gastrixet som behöver sättas fast ordentlig...vet nån,eller har nån haft liknande problem??
Helt sjukt tacksam för svar!!Jo...serice lampan har lyst ett tag..men det är allt! :shock:
av Strul
Tja!!!!!Jag va ut å kollade lite på bilen...ruckade på alla relläer å alla säkringar..jag drog ut luftslangen som går mellan luftburken å insuget..sen testade jag starta bilen igen..å nu går den f..n bra igen???
Helt skumt :shock: ......men billigt :wink:
Hoppas det håller så då...kanske är nått annat fel som bara dyker upp ibland..men jag återkommer igen om det är så! :D
Användarvisningsbild
av Miss my Olds
Det börjar så
ta o sök på "gasspjäll" i forumet så lär du få en hel del träffar,
tror nog att dina problem känns igen där, tyvärr.....
Senast redigerad av 1 Miss my Olds, redigerad totalt 0 gånger.
av Strul
Jaaa,det ska jag göra..Tack ska du ha! :D
Motorhuvsjustering

Nej plåten är frisk där och g&arin[…]

Lastnät till S60

Tänkte slänga in ett lastnät i en S[…]

Defekta spridare?

Har en nissan micra k11 1998 bensin som bara g&ari[…]

Sorry to post in english, still not confident enou[…]