Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Djinn
Ifrån Volvos egna försäljare.
Har även jobbarkompisar som hoppade på classictåget direkt, och de har helt kromade rails. Riktigt snyggt faktiskt. Till skillnad från de s.k. silvermetallic där fästena är svarta.
av LJN
-Kan man inte ta bort befintliga rails och låta en billackare lacka dom med önskad silvermetallic nyans + klarlack?
av DaAddez
LJN skrev:-Kan man inte ta bort befintliga rails och låta en billackare lacka dom med önskad silvermetallic nyans + klarlack?
Tror inte detta blir speciellt bra, i vanliga fall är en Aluminium i railsen o plast i fästena.
Användarvisningsbild
av Jon
Djinn skrev: Tanken från början var att classicen som eget "kännetecken" skulle ha kromade dörrhandtag och rails. Tyvärr för oss kunder blev bilen lite för populär, så de kromade railsen tog slut.
Alternativet nu är att köpa silverfärgade rails, men det är (enligt mig) så fult då fästena till dessa är svarta.
Rackarns!!! :cry:
av Djinn
Jo, det kan man tycka. Hade faktiskt varit grymt snyggt med kromade fälgar, handtag och rails.
Men nu kommer det ju bara se fult ut med kromade handtag på bilen(fick inte köpa kromade fälgar för tanten, hon trodde inte jag skulle hålla dem tillräckligt blanka).
Nån mer som är irriterad på att det inte på en enda bild är kromade handtag på classicen på volvos hemsida?
Blev ju mer eller mindre en chock när man fick se det i verkligheten.
Användarvisningsbild
av Jensen
Djinn skrev:Ifrån Volvos egna försäljare.
Har även jobbarkompisar som hoppade på classictåget direkt, och de har helt kromade rails. Riktigt snyggt faktiskt. Till skillnad från de s.k. silvermetallic där fästena är svarta.
Tyvärr så tror jag inte att din information stämmer om att dom första kunderna har fått helt kromade rails.
Jag har aldrig sett eller haft nån kund som fått det heller , oavsett hur tidiga dom var med att beställa Classic.
Missförstå mig rätt, jobbar själv med försäljning utav bilar på Bilia, meningen är inte att säga att du hittar på el nåt liknande, men det skulle vara ganska kul att se om nån utav dina bekanta har bild på detta.
Kollade själv med en kille vid vår leveransverkstad som inte alls kunde minnas att vi levererat Classic med kromrails.
Användarvisningsbild
av farmerswalk
Man måste alltså byta ut alltihop när man byter rails? Jag vill ha aluminiumdelen av railsen. Fästena i bilen får gärna vara svarta. Tar man ner innertaket eller hur går man tillväga egentligen?

Tomas
av Djinn
Jensen skrev:det skulle vara ganska kul att se om nån utav dina bekanta har bild på detta.
Så fort semestern är slut skall jag se om jag kan komma ihåg att ta bilder.
Påminn mig i början på September när jag börjat jobba igen.
Användarvisningsbild
av Gyhlén
Ja har då lackat mina rails i silver själv, fått riktigt bra respons å de kosta inte mer än 180kr typ för klarlack å färg :D men då va de ett impuls-göra med
Användarvisningsbild
av ritznet
Gyhlén skrev:Ja har då lackat mina rails i silver själv, fått riktigt bra respons å de kosta inte mer än 180kr typ för klarlack å färg :D men då va de ett impuls-göra med
Bilder och mer info tack
244 - Bälte bak

- Har inte sökt på skrotar än. Ja[…]

C30 D2 Bult till remskiva gått av

Grattis! Du kommer visare ur denna upplevelsen &au[…]

ECM innehåller termineringmotståndet f[…]

installera dragkrok

+1 Köp utan elsats.