- sön 07 jan 2018, 18:56
#1223301
Alltså "Bensin-, etanol- eller gasbilar ska klara Euro 5 och dieselbilar ska klara Euro 6.". Så bilar som inte klarar utav detta ligger i riskzonen framöver gällande ett sämre andrahandsvärde.
Denna miljözon är rätt stor. Det är inte enbart 1 eller 2 gator utan hela centrala Stockholm med Östermalm, Södermalm, Vasastan, Gamla Stan och Kungsholmen.
http://www.mestmotor.se/recharge/artikl ... nast-2020/
andersuw skrev:Sharkbait skrev:Så när du får info om att man vill börja förbjuda diesel i Stockholm om 2 år så har du inga problem att köpa en ny diesel imorgon?Med all sannolikhet kommer man inte att förbjuda nya dieslar någonstans där det är av intresse att köra bil. De dieslar som nu godkänns för försäljning måste klara EUs nya RDE-test (Real Driving Emissions, utsläpp vid verklig körning) vilket innebär att gårdagens larmrapporter om avgasrening som inte håller måttet vad kväveoxidutsläppen beträffar är ett minne blott. Kanske Daniel Helldén och Köpenhamns borgmästare kommer att fortsätta att drömma om totalt dieselförbud. Men det spelar ju mindre roll eftersom de lär bli rätt ensamma om de drömmarna.
Alltså "Bensin-, etanol- eller gasbilar ska klara Euro 5 och dieselbilar ska klara Euro 6.". Så bilar som inte klarar utav detta ligger i riskzonen framöver gällande ett sämre andrahandsvärde.
Denna miljözon är rätt stor. Det är inte enbart 1 eller 2 gator utan hela centrala Stockholm med Östermalm, Södermalm, Vasastan, Gamla Stan och Kungsholmen.
http://www.mestmotor.se/recharge/artikl ... nast-2020/