- ons 03 jan 2018, 22:54
Har fått samma grej på min. Oklart vad som hjälper i längen än så länge...
Moderator: Moderatorer
TommyP86 skrev:Har fått samma grej på min. Oklart vad som hjälper i längen än så länge...Skicka ett Mail på [email protected]
Andreasace skrev:Aha, därför det inte fungerar längre. Men konstigt att vida 2011 fortfarande fungerar, eller gick det också ut 2017-12-31?
Vida 2014d har utgångsdatum 2017-12-31 kl 23:59
Gelis skrev:För Vida2011d så gick det ganska enkelt att ändra datum, vet inte hur det ser ut i nyare versioner, men borde vara liknande.Var i C hittar man patchfilen och vad heter den?
Vilket fall som helst så gjorde jag enl följande. Nu vet jag inte om detta funkar om den redan låst sig, men jag tror att det ska fungera.
Först så måste man ändra så man ser filändelser tex exe, rar.
Sedan måste man stoppa Vida högerklick på Vidasymbolen nere i aktivitetsfältet, stoppa så den blir röd
Patchfilen som ska editeras ligger under C , ta en kopia för säkerhets skull, ändra från exe till rar
Öppna med Winrar av nyare version 5..
Där finns en licensfil, packa upp den och öppna i anteckningar, men låt winrar vara öppet
Leta reda på utgångsdatumet, det finns i början av texten i filen 2017-12-31 ändra den till tex 2022-12-31. Spara
Kopiera in txt filen i Rar arkivet igen. Nu finns det två licensfiler en med ändelsen fil och en med txt.
Ta bort licensfilen med ändelsen fil
Ta bort ändelsen txt på den kvarvarande licensfilen den kommer då att döpas till fil, här kan det komma en varning men det är bara att klicka bort.
Stäng patchen.rar
Nu måste den döpas tillbaka till .exe igen så det blir patch.exe
Kör patchen igen.
Se så vida ikonen startar och blir gul om inte högerklicka och starta.
När den blivit grön starta Vida som vanligt
logga in och kolla hur många dagar under datorinställningar.
Funderar på en c70 som hobbybil, vill I s&ar[…]