Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av ubbe81
Är det någon som vet om det finns en GPS som man kan koppla till en extern skärm.
Jag har en 9" skärm i V70n med dubbla video ingångar, har DVD på ena och vill ha GPS på andra.
Har letat efter GPS med video out men inte hittat någon.
Om någon har hört om det kan ni väl skriva i tråden.

Mikael
av S60AWD2.5T
funderar lite på hur du skall styra GP`Sen då. De flest har ju tuch skärm, men men det är ju inte det du frågar efter. Har aldrig sett någon med vidie out förutom då PC baserade saker. Undrar om inte båtgrejor borde finnas för dubbla monitorer? Sök kanske där men de har ju inte vägkartor...

Men va tusan Nokia N95 har videoout samt möjlighet med Tomtom.
Det borde funka,,,kollar vidare.
av ubbe81
Tackar S60AWD2.5T.

Det gör inget om man måste styra GPS´n genom touchskärmen, det gör man ju bara när man programerar rutten. GPS´n lägger jag i något fack när jag programerat färdigt och kollar sedan på stora skärmen.
Användarvisningsbild
av Svahn
Tänk på att du måste ha en extra antenn om du lägger GPS´n i handskfacket.Annsrs blir mottagningen lite klen...
av ubbe81
Extra antenner finns redan monterat i överflöd då det är en fd. taxi bil.
Användarvisningsbild
av Honke
Kurvan skrev:Glöm inte kolla på en Garmin 660 oxå! har en sådan själv, en makalös maskin.Kan rekomenderas! :lol:
Har oxå en garmin nuvi 660. Grymt nöjd men ännu inte kommit på nån bra, snygg lösning att montera den i bilen.

Tips??
av ubbe81
Claes75: Nån av dom borde vara till GPS ;) annars inget större problem.
Värre är det med att hitta en GPS som har videoout, hittar verkligen inte nån. Jag tror inte att det finns. Då får man väl vänta.....
Användarvisningsbild
av Kurvan
Honke skrev:
Kurvan skrev:Glöm inte kolla på en Garmin 660 oxå! har en sådan själv, en makalös maskin.Kan rekomenderas! :lol:
Har oxå en garmin nuvi 660. Grymt nöjd men ännu inte kommit på nån bra, snygg lösning att montera den i bilen.

Tips??
Kolla här http://www.brodit.se/
installera dragkrok

ok! Vilka funktioner får man med med volvo o[…]

Min precis nya XC60 -26 Plus med Darkpaket kommer[…]

Halvljus

Halogen eller Xenon?

Välkommen ut i trafiken

AC. När ni står stilla, är kylfl&a[…]