Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Efter att ha fått tillbaka min V70 från verkstad där b.la de främre bromsbeläggen bytts ut, så har det börjat pysa och pipa ifrån bromspedalen! Ljudet kommer och går med några dagars mellanrum. Det låter mest när jag släpper på gasen och nästan ingenting vid jämn gas och ingenting vid gaspådrag. så, det kan ha något med vakuum, servo etc. att göra.

Verkstaden där jag lämnade in bilen säger att det är läckage i en vakuum-klocka kopplad till pedalen, men att det är helt normalt på V70, något jag börjar tvivla på eftersom jag inte hört om någon annan med samma problem. Frånsett en post på detta forum som påminner om mitt problem, http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic ... 5cccdb0d26

Dessutom är ljudet så kraftigt och så irriterande att det är svårt att tro att någon skulle acceptera ett sådant missljud.

Jag trodde också att problemet möjligen skulle försvinna, men nu har det pågått i ett par månader.

Är det någon som haft liknande problem eller som vet hur man kan åtgärda det?

V70 2.4T, 2001'a
Motorhuvsjustering

Nej plåten är frisk där och g&arin[…]

Lastnät till S60

Tänkte slänga in ett lastnät i en S[…]

Defekta spridare?

Har en nissan micra k11 1998 bensin som bara g&ari[…]

Sorry to post in english, still not confident enou[…]