- tor 02 aug 2007, 04:17
Tyvärr krävs det mekaniskt kontakt med lacken för att få bort all skit. Inte du kan bara använda medel att plocka bort.. Inte ens en hetvatten tvätt orkar med det.
Det gör det mera konstigt att du ens kan förespråka ett snabbvax och sedan tycker det är bra.
En sak till att tänka på om du har ett riktigt lackskydd med garanti så försvinner den om du använder vax på den. Varför?? ganska uppenbart, eftersom du lägger på något helt annat ovanpå skyddet. Du får då det skyddet och de egenskaperna som snabbvaxet ger.. vilket är alltis sämre än ett riktigt vax/lackskydd.
Om man får in en bil på tvätt och den är dåligt vaxad så viss kan man kleta på snabbvax, men det är inget som jag skulle göra på en vaxad/lackskyddad bil. Glansschampoo funkar mycket bra i det läget också, utan de negativa saker ett snabbvax har.
Är man proffs borde man veta bättre än att använda ett snabbvax...
Greetz
Volvobruden84 skrev: Repor? Ja då har du då inte en ren bil innan och inte heller en ren clay off lera... Jag har ALDRIG repat en endaste bil med clay off kan jag säga, och då kör jag det på alla bilar jag rekondar och även såna ja tvättar som behöver extra vård...Använder olika typer av clay och tittar man noga ser man lätt att det blir små micro repor av det. Det är även ganska känt att man inte skall använda clay utan att polera efter.
Jopp, svampar gör man för att få ett skydd på bilen när bilen är helt ren.Problemet är ju att bilen inte är helt rent förens du plockat bort det sista med svampen. Den är inte alls för att lägga på skydd på bilen.
Tyvärr krävs det mekaniskt kontakt med lacken för att få bort all skit. Inte du kan bara använda medel att plocka bort.. Inte ens en hetvatten tvätt orkar med det.
Nej det är fortfarande inte meningslöst att lägga detta...Är rent amatörmässingt med dessa snabbvax.. Inget ett proffs skall ens ägna sig åt.
Jag jobbar också som rekondare, så jag vet faktiskt en del jag med även om du nu inte verkar tro det.Jo jag vet att du gör det.
Det gör det mera konstigt att du ens kan förespråka ett snabbvax och sedan tycker det är bra.
ja det är bra att använda glansshampo, dock inte turtle supertvätt tex. de förstör mer än det gör nytta... men att ha aqua wax skadar då inte bilen på något vis...Ett snabbvax är alltid negativt till en bra vaxad/lackskyddad bil.
En sak till att tänka på om du har ett riktigt lackskydd med garanti så försvinner den om du använder vax på den. Varför?? ganska uppenbart, eftersom du lägger på något helt annat ovanpå skyddet. Du får då det skyddet och de egenskaperna som snabbvaxet ger.. vilket är alltis sämre än ett riktigt vax/lackskydd.
Om man får in en bil på tvätt och den är dåligt vaxad så viss kan man kleta på snabbvax, men det är inget som jag skulle göra på en vaxad/lackskyddad bil. Glansschampoo funkar mycket bra i det läget också, utan de negativa saker ett snabbvax har.
Är man proffs borde man veta bättre än att använda ett snabbvax...
Greetz