- sön 03 dec 2017, 11:14
#1216003
800serien skrev: 800 och 900-serien las ner 97 respektive 98 som du vet. Ford köpte Volvo PV 1999, nu kan man dra sina egna slutsatser om vilka som är de sista helt svenskägda modellerna.Du räknar det som är Svensägt, som Svenskt. I sådana fall är det mycket som vi betraktar som Svenska varor, inte Svenska. Väldigt mycket är i dag ägt av ägare utanför Sverige. För mig är det som konstrueras och byggs i Sverige svenskt, även om viss montering kan få göras på annan ort (Gent). Jag körde under åtta år Volvo V50. Det kändes väldigt Svenskt, liksom den bil jag kör nu trots att alla tre var monterade i Gent. Före V50-tiden var jag "otrogen" Volvo och körde Renault i tre år. Där kändes verkligen att det var ett "franskt hopkok"

//Sven
Volvo V 40CC D3 Momentum BE PRO Flamenco Red Metallic, Lindholmen Charcoal MY -14
f.d Volvo V50 D2 Classic -12, Volvo V50 1,8F-10, Renault Megane-06, Volvo V 70-03, Volvo V 70-99, samt 51 andra bilar varav 21 Volvo
Volvo V 40CC D3 Momentum BE PRO Flamenco Red Metallic, Lindholmen Charcoal MY -14
f.d Volvo V50 D2 Classic -12, Volvo V50 1,8F-10, Renault Megane-06, Volvo V 70-03, Volvo V 70-99, samt 51 andra bilar varav 21 Volvo