euroman skrev:daekol skrev:euroman skrev:18k tycker jag låter fruktansvärt dyrt....
bytte hela bensinpumps armaturen med nytt kablage och kostade 6500kr med jobb och delar... dock var det på en saab 9-5 för några år sedan.
Då vet du kanske att man bara lyfter på sätet på Saab 9-5 och har åtkomst till pumpen den vägen. Således tycker jag att 6500kr låter väldigt dyrt på en 9-5.
Jo det är jag mycket medveten om, men trodde det var samma på dessa.
Tycker fortfarande det är sjukt dyrt. för en helt ny pump kostar 4400kr på volvo till en 2,4d. så då kostar arbetet 14000kr vilket menas med ungefär 12-14 timmars jobb beroende på vad dem tar i timmen.
SÅ du skall nog leta annat ställe och byta den på tycker jag :)
Det mest orimliga var att de erbjöd att säkerställa felet, det skulle kosta 6-7000. Då skulle de tömma tanken och ta ner den för att kontrollera anslutningen till pumpen.
Så de hade gjort samma jobb utan at byta delen för ca 7000, men skulle de laga felet ville de ha 18... Så de tycker det är rimligt att ta betalt runt 10.000 för pumpen.
Frågade killen i receptionen om detta och han såg väldigt fundersam ut. Tyvärr var det inte han som gav prisuppgiften.
Hur som helst så har jag köpt servicekit för kontakten på soppapumpen, då jag är 90% säker på att det är glapp där. Nu ska jag bara få tummen ur röven och göra något också.