- sön 26 nov 2017, 19:01
Svårt att veta när den går om man inte går ut och sniffar för när motorn är igång syns ju inte om värmaren går.
Att man skulle starta den (igen) då när man kört kort känns på något sätt overkill.
Kör man ofta korta så visst, stäng av, men är det bara kort ibland och annars långa sträckor så är det säkert inga problem. Nu vet jag inte implementeringen men det är ju inte tekniskt svårt att låta brännarne bränna klart när du stänger av, om de programmerat så. Säkerligen tvärdör den inte bara om det nu kan skada. Likaså när tillskottet går om motorn anser det behövas.
spoon skrev:Det har jag inte provat, men har ju valt att den skall gå med tillskott om motorn är kall så i dessa lägen lär den ju gå av sig själv.Xanthopteryx skrev:Samtidig med at motor er igang?spoon skrev:Dieselvarmere har det best om de får kjøre fullstendige brennesykluser!Du kan direktstarta. Har jag nyttjat en gång då VoC inte behagade fungera alls.
Noen ganger kjører man 5 minutter for så å stoppe på butikken eller et annet sted, da er det fint å kunne la dieselvarmeren være igang.
Kan man direktestarte dieselvarmeren fra bilens "kommandosentral", eller er det forhåndstart med VOC som gjelder? Har lest, men finner ikke svar på dette i boken
Svårt att veta när den går om man inte går ut och sniffar för när motorn är igång syns ju inte om värmaren går.
Att man skulle starta den (igen) då när man kört kort känns på något sätt overkill.
Kör man ofta korta så visst, stäng av, men är det bara kort ibland och annars långa sträckor så är det säkert inga problem. Nu vet jag inte implementeringen men det är ju inte tekniskt svårt att låta brännarne bränna klart när du stänger av, om de programmerat så. Säkerligen tvärdör den inte bara om det nu kan skada. Likaså när tillskottet går om motorn anser det behövas.